TikTok turundus

TikTok turundus - kuidas oma ettevõtet TikTokis edukalt turundada?

TikTok on sotsiaalmeedia platvorm, kus kasutajatel on võimalik 15- kuni 60-sekundilisi lühivideoid jagada.

Eelmisel aastal palju kõneainet tekitanud TikToki blokeerimine lääneriikides on tänaseks päevaks vaibunud. Kasutajate arv Euroopas ja Ameerikas on jätkuvalt kiires kasvutrendis.

Videote loomiseks pakub TikTok omalt poolt hulgaliselt funktsioone. Kasutaja saab videote loomisel valida erinevaid filtreid, visuaalseid elemente ja GIF’e, et muuta oma videod visuaalselt silmapaistvamaks ja huvitavamaks. TikToki suureks eripäraks on see, et oma videoklippidele on võimalik taustamuusikana lisada tuntud artistide lugusid.

TikTok turundus

Muutes oma kasutaja Business Accountiks kaob see võimalus ära ja videote loomisel saab kasutada ainult Royalty Free muusikat.

Kui siiani on TikTok’is loodud ainult nalja- ja tantsuvideoid, siis üha rohkem luuakse seal sisu, mis on hakanud ligi meelitama rohkem vanemat demograafilist seltskonda, kes lisaks meelelahutusele soovib tarbida harivat sisumaterjali.

Ka TikToki enda strateegia näeb järgnevatel aastatel ette, et fookus naljavideote ja prankide pealt liiguks edasi hariva sisu ja kvaliteetse meelelahutuse suunas.

Selline käitumismuster on ligi meelitanud ettevõtteid, kes TikTok’i potentsiaali maha magada ei soovi.

Kas keskenduda TikTok’is Eesti või välismaa turule?

Kui on soov haarata välismaist turgu, siis TikTok on selleks hea platvorm, kus jalad alla saada.

Eriti, kui teil on mõni toode/teenus, mis on visuaalselt mõnusasti tarbitav või tekitab inimestes äratundmisrõõmu.

Inimeste aktiivsus sel platvormil on samuti kõrge.

Üheks põhjuseks on siinkohal lühivideote formaat, mis tekitab inimestes sõltuvust vaadata, milline lühivideo järgmisena ekraanile kuvatakse.

Teiseks põhjuseks on sisu autentsus, sest videoid loovad täiesti tavalised inimesed, kellega vaataja saab lihtsasti samastuda. Kasutajate poolt loodav sisumaterjal on eluline, mistõttu tunneb vaataja postitajaga lähedasemat sidet juba esimesest videost alates.

Kolmandaks põhjuseks on TikTok’i algoritm, mis suudab Sinu käitumist pärast mõnda aega kasutamist väga täpselt ette aimata ja seekaudu väga relevantset sisu Sinu uudisvoos kuvada.

Samad käitumismallid ja psühholoogilised elemendid on üle kandunud kõigile kasutajatele üle maailma. Eestlased ei ole siinkohal erandiks. Eestlaste poolt kasutatakse TikTok’i üha aktiivsemalt. Teiste sotsiaalmeedia kanalitega võrreldes veedetakse TikTokis tavapärasest rohkem aega.

Siin on näited ettevõtetest, kelle puhul on brändituntuse tõstmisel TikToki efektiivselt kasutatud:

pocketdisc™

pocketdisc™ kampaania tegime eesmärgiga jõuda 13-30.aastaste sihtgrupini, et teavitada inimesi uudsest lendavast mini discist.

POSTITUSE STATISTIKA:
1) Orgaaniline ulatus – 28 712
2) Meeldimisi – 1 131
3) Kommentaare – 68
4) Jagamisi – 42
5) Kokku vaadati videot 93h 52min 16sek.

99math.com

99math.com asutaja Timo Timmi on enda profiilil teinud 99math.com kohta tutvustava video, mis kutsub üles õpetajaid matemaatika tundides kasutama 99math.com võimalusi.

POSTITUSE STATISTIKA:
1) Meeldimisi – 935
2) Kommentaare – 11
3) Jagamisi – 29

Dipperfox

Dipperfox on kännupuure tootev ettevõte Eestis. Ettevõte tegi endale TikToki konto ja jagas videot oma kännupuurist. 24 tunniga oli videot vaadatud ligi 2 000 000 korda.

POSTITUSE STATISTIKA:
1) Vaatamisi 6 000 000
2) Meeldimisi – 265 100
3) Kommentaare – 2 683
4) Jagamisi – 20 100
5) Uusi jälgijaid 26 400

Sharewell

Sharewelli kampaania lõime eesmärgiga jõuda 18-35.aastaste inimesteni, et tõsta testkasutajate hulka Sharewelli platvormil.

POSTITUSE STATISTIKA:
1) Orgaaniline ulatus – 21 298
2) Meeldimisi – 851
3) Kommentaare – 18
4) Jagamisi – 44
5) Kokku vaadati videot 50h 35m 43s.
6) Tavakasutajate registreerimisi – 205
7) Äriklientide registreerimisi – 2

Miks teie ettevõte üldse TikTokis silma paista võiks?

Ad blockeri kasutamine on tõusujoones, inimeste bänneripimedus erinevatel saitidel (näiteks uudisteportaalides) kasvab ning tarbijad kuulavad üha rohkem suunamudijate arvamust oma ostuotsuste tegemisel.

Kui Su ettevõte soovib silma paista 13-40. aastaste seas, siis on Sul vaja leida võimalus, kuidas nende tähelepanu võita.

Jah, ka teised kanalid pakuvad selleks suurepärast võimalust, aga TikTok pakub parimat võimalust orgaaniliselt kasvamiseks videopostituste kaudu. Nagu ka eelnenud näites välja tõime, siis on Dipperfox suurepärane toode, mida TikTok’is turundada – ta on visuaalselt silmapaistev ja huvipakkuv.

Kui ka Sinu ettevõttel on videoformaadis kaasahaaravat või tähelepanu köitvat sisumaterjali, siis on TikTok suurepärane koht oma ettevõtte turundamiseks.

Mõtle TikTok’i puhul 2 sammu ette

Iga platvormi kasutajaskond vananeb. Mida rohkem sellest räägitakse, seda rohkem inimesi selle platvormiga liituvad. K.a vanem demograafiline seltskond.

Tekib n-ö vanaema efekt, mida juba praegu TikTokis näha – vanaemad liituvad TikTokiga seepärast, et oma lapselaste tegemisi jälgida.

Lapselaste tegemistel silma peal hoidmine muutub paari nädala pärast TikTok’i sõltuvuseks, kus vanaema vaatab aiandusvideoid sellest, kuidas kasvatada 30kg kõrvitsaid oma kompostihunnikus.

Turundajana on Sul konkurentidest eristumiseks vaja leida kitsaskohti, kust leida uusi silmapaari ja võita nende tähelepanu.

TikTok = orgaaniline ulatus = TASUTA

TikTok pakub praegu orgaanilist kasvu ettevõtetele, kes seda enda kasuks rakendada oskavad.

Nagu ka eelnevatest näidetest näha, siis TikToki orgaaniline ulatus on kõrge.

Piisab vaid mobiiltelefoni kaamerast, ideest, tootest ja ajalisest investeeringust video loomisesse, et paarikümne tuhande inimeseni jõuda.

Jah, TikToki puhul ei pruugi koheselt näha tulemust müüginumbrite kasvus, kuid TikTok on hea platvorm nõudluse (huvi) tekitamiseks ja kliendi harimiseks.

TikTok’is edu saavutamiseks proovi kasutada neid näpunäiteid👇

#foryou teemaviide

TikToki 15 minutilisel kasutamisel saad koheselt aru, et sellel platvormil on teemaviited sisupostituste üles leidmisel tähtsal kohal. Teemaviited aitavad videoid kataloogidesse paigutada ja otsida videoid vastavalt teemale.

TikTokil on 2 uudisvoogu. Ühe nimetus on “For You” ja teine “Following”.

“For You” alla on paigutatud soovituslikud videod, mis parasjagu trendivad või mida TikTok arvab, et Sa võiksid tarbida (vastavalt Sinu eelnevatele tegevustele platvormil ehk algoritmi soovitused).

Kuidas jõuda oma postitustega “For you” uudisvoogu? Lisa oma postituse alla #foryou ja kui algoritm valib Sinu postituse heaks, siis jõuab ka Sinu postitus sinna uudisvoogu tuhandete inimeste silme alla.

“Following” all näitab TikTok postitusi kasutajatelt, keda Sa jälgid.

Ühtlasi oleme täheldanud, et hoia oma teemaviidete arv 3-5 teemaviite juures – rohkemate teemaviidete kasutamine ei mõju postituse viraalsusele TikTokis hästi.

Jälgi hetkel populaarseid TikToki trende

Üks viis, kuidas trende jälgida, on kasutada teemaviidete otsingut. Leides trendivaid videoid, saad Sa luua ja jagada videoid, mis Sinu brändiga kokku sobituvad.

Pea meeles, et trendid mööduvad kiirelt. Hoia aeg-ajalt silm peal trendidel ja ole valmis kiirelt tegutsema, et tabada õiget hetke.

Kui Sa lood oma versiooni trendivast videotüübist, siis ära kopeeri lihtsalt teiste videot. Too mängu midagi unikaalset. Mine sa tea… võib-olla just Sinu muudatustest sünnib trendivast videost uus laine, mida teised TikTok kasutajad järele proovivad tegema hakata.

TikTok turundus

Kasuta oma kampaaniates suunamudijaid

Suunamudijad ei saanud niisama seda tiitlit. Nad ei saanud niisama kümneid tuhandeid, sadu tuhandeid või miljoneid jälgijaid.

Nendes on midagi, miks inimesed neid jälgida soovivad. Kui leiad mõne suunamudija, kelle väärtused ühtivad Sinu brändiga võib teie ühisest koostööst kooruda välja tulemusi toov ühiskampaania.

Kommenteeri regulaarselt ja julgusta inimesi kommenteerima Sinu postituste alla

Nagu kõik teised sotsiaalvõrgustikud, siis ka TikTok soodustab Sinu postituste levikut, kui see inimestele meeldib.

Julgusta inimesi kommenteerima Sinu postituste alla – lisa video lõppu CTA ehk kutse tegevusele.

TikTok jälgib ka seda, kui palju meeldimisi kommentaarid saavad. Mida tähendusrikkam Su kommentaar on ehk mida rohkem need inimestelt reaktsioone saavad, seda rohkem see algoritmile meeldib.

Ära kirjuta teiste sisuloojate või enda postituste alla kommentaare nagu näiteks “lahe video”, “tore tants” või “😊”. Proovi lisada oma 2 senti teemale ja loo lisatud kommentaaridega suuremat diskussiooni.

Ühtlasi mõjutab postituste viraalsust see, kui palju Sa ise panustad TikTok kogukonda. Kui palju Sa teiste sisuloojate videote alla kommenteerid, kui palju Sa ise videoid meeldivaks lisad ja kui aktiivselt Sa teiste videopostitusi enda kontaktidega jagad.

Postita pigem rohkem kui vähem

TikTok on üks neist sotsiaalmeediaplatvormidest, mis soovib, et Sa tihedamalt postitaksid. Mida rohkem videoid Sa oma TikToki profiilile postitad, seda suurem Su jälgijaskond tõenäoliselt on.

Mida rohkem Sa postitad, seda lihtsam on inimestel Sinu kasutajat leida erinevate teemaviidete või muusikapalade kaudu ja otsustada, kas jälgida Sind mitte.

Iseenesest mõistetav on see, et videod peavad olema muidugi kaasahaaravad ja kõnetavad. Kui Su videod ei meelelahuta või hari inimesi, siis ei saa Sa tõenäoliselt ka uusi jälgijaid juurde. Midagi peab Sinu postitustes olema sellist, miks inimesed Sind jälgida sooviksid.

Kasuta TikToki efekte oma postitustes

Kuidagi tuleb ju end nähtavaks teha ja teistest eristuda. TikTok võimaldab Sul kasutada erinevaid filtreid ja efekte, mis videopostitusi huvitavamaks teevad.

Loo videoid selge sõnumiga

TikToki videod võivad olla maksimaalselt 60 sekundit pikad, seega pead kiirelt sõnumi tuumani jõudma.

Sinu eesmärgiks võiks olla teha videopostitused visuaalselt huvitavaks.

Absoluutselt pole välistatud see, et Sa lasedki agentuuril oma TikToki lehte hallata, aga sisu ei tohiks olla liiga polished.

Postitustes võiks sisse jääda kerge inimlikkuse efekt. Fabritseeritud sisu TikTokis ei toimi. Pigem rõhu lihtsale ja konkreetsele sisule.

Postituse iseloomustav tekst võiks olla huvitekitav ja selge CTA-ga.

Hea ja läbimõeldud tekst aitab Su postitusel hiljem otsingutulemustest märksõnadega välja tulla.

Loo TikTok Ads’e

TikTokil on olemas reklaamivõimalused, mida kahjuks praegusel hetkel veel Eestis kasutada ei saa. Hetkel on võimalik TikTok reklaame teha järgnevates riikides:

  • USA
  • Austraalia
  • Suurbritannia
  • Prantsusmaa
  • Hispaania
  • Itaalia
  • Lõuna-Korea
  • Venemaa
  • Egiptus
  • Jaapan
  • Tai
  • Malaisia
  • Vietnam
  • Indoneesia
  • Türgi
  • Saudi Araabia
  • Ühinenud Araabia Emiraadid
  • Iisrael
  • Singapur

Sellegipoolest tasub olla teadlik, milliseid reklaamivõimalusi TikTok pakub:

  1. Uudisvoo reklaamid – kõige sarnasemad traditsioonilistele reklaamidele, mida sotsiaalmeedias tihti kohtame. Lisada saab veebilehe aadressi ja Order Now nupu.
  2. Teemaviite väljakutsete reklaamid – nende reklaamide kaudu suunatakse inimene bännerreklaamini, milles antakse juhised ja reeglid sponsoreeritava väljakutsete teostamiseks. Sul on võimalik selleks kindlaid sihtrühmasid kasutada.
  3. Brändi takeover reklaamid – fotode, videote ja GIF’ide kogum, mis suunavad maandumislehele või teemaviite väljakutse lehele.

TikTok’i reklaamivõimaluste uuendusi kajastatakse SIIN.

Loo teemaviite väljakutse

Teemaviidete väljakutsed on TikTokis populaarsed. See on suurepärane viis, kuidas ettevõtted saavad tõsta oma postituste haaravust ja teadlikkust. Sa lood ise teemaviite väljakutse kasutajatele, et nad Sinu väljakutsest osa võtaksid ja selle kohta video looksid.

Viraalne teemaviite väljakutse aitab Sinu toodet/teenust nii internetis või füüsilises asukohas efektiivselt müüa.

#bigmactiktok väljakutse

PRO TIP👇

VIRAALSE SISU PLAYBOOK TIKTOK’is

  1. “The biggest secret” moment:
    • Haarab tähelepanu;
    • Tekitab kõrgemat huvi ja lisaks tekib FOMO ehk hirm ilmajäämise ees.
  2. Enne tuumani jõudmist, tee kiire ja tabav sissejuhatus. Inimestele meeldib kuulata lugusid, mis on haaravad;
  3. Adresseeri oma sihtgruppi;
  4. Kasuta mõtlema panevaid pealkirju, et tekitada intriigi;
  5. Kuva videos ka teisi inimesi, mitte ainult ennast. Nii tundub Sinu sisu autentse ja huvitavamana;
  6. Loo CTA ehk üleskutse tegevusele, et koguda oma postitusele kommentaare, reageerimisi ja jagamisi. Esiteks, annab see algoritmile kütet juurde, et jõuda rohkemate inimesteni ja teiseks, saad tagasisidet, mida hiljem sisu loomisel ära kasutada saad.

Mida siis sellest kõigest järeldada?

Lae App Store’ist TikTok alla, loo kasutaja, seikle seal ringi ja vaata lähemalt, mida see platvorm endast kujutab. Fakt on see, et purssida ei ole mõtet. TikToki sisustrateegia peaks olema autentne ja kaasahaarav.

Kuvatud ettevõtete tulemused on praegusel hetkel saavutatavad pea kõigil, kes vähegi ajalist ressurssi TikTok’i turundusse investeerida viitsivad. Kui testimise käigus näete, et potentsiaali TikTok turunduse tegemiseks on, siis julgustame minna all-in.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga