Sotsiaalse müügi indeks – mis see on?

Sotsiaalse müügi indeks - LinkedIn turundus - MoliveryMedia

Sotsiaalse müügi indeks ehk Social Selling Index (SSI) mõõdab, kui efektiivselt Sa sotsiaalse müügi võimalusi LinkedIn platvormil kasutad.

Mis on üldse sotsiaalne müük (social selling)?

Sotsiaalne müük on tänapäevane müügitehnika potentsiaalsete klientide leidmiseks sotsiaalmeedia abil.

See tehnika aitab luua tähendusrikkaid suhteid oma potentsiaalsete klientidega.

Sotsiaalse müügi eesmärgiks on luua Sinu isikust või ettevõttest kuvand, kelle poole klient pöörduks koheselt, kui tal tekib aktiivne vajadus Sinu toodete/teenuste vastu.

Oma sotsiaalse müügi indeksit saad jälgida SIIT.

Praktiline näide: iga tegevus annab maksimaalselt 25 punkti. On näha, et minu sotsiaalse müügi indeksi puhul tuleb mul rohkem vaeva näha õigete inimeste üles leidmisel ja sisuloomega reageerimisel.
Sotsiaalse müügi indeksit mõõdetakse nädala kaupa, seega võib see ebaaktiivsuse tõttu rängalt langeda. Ühtlasi näitab see Sulle ära, kui head tööd Sa oma valdkonnas sotsiaalse müügi rakendamisel teed.

4 tegevust, mis mõjutavad Sinu sotsiaalse müügi indeksit:

  1. Kui rohkelt Sa oma profiilil kvaliteetset infot kuvad?
  2. Kui õige sihtrühmaga Sa tutvusi lood?
  3. Kui hästi Sa lood sisu ja reageerid teiste kontaktide postitustele?
  4. Kui hästi Sa lood uusi suhteid/tutvusi?

Info kuvamine Sinu profiilil

Miks oma profiilile võimalikult palju sisu lisada?

  • Profiilid, mis annavad täieliku ülevaate, kellega on tegemist, saavad 35% rohkem külastusi;
  • 81% ostuhuvilistest võtavad Sinuga kontakteerumisel arvesse profiilil jagatavat infot;
  • 92% B2B ostuotsuse tegijatest on nõus suhtlema nendega, kes on oma valdkonna eksperdid.

Kuidas erialaeksperdi kuvandit luua?

Täida oma profiilil tühjad väljad

Sinu profiili külastavad suure tõenäosusega potentsiaalsed kliendid.

Täida oma profiil infoga pidades silmas just oma potentsiaalset klienti.

Võta eesmärgiks 100% oma profiil täiustada. Lisa profiilipilt, kaanefoto ja ametikoht. Soovituslik on lisada ülevaade sellest, kuidas Sa oma potentsiaalsele kliendile abiks olla saad. Mis on see lisandväärtus, mida Sa oma klientidele pakud?

Klientide valupunktidele suunatud iseloomustus selle kohta, kes Sa oled ja kuidas Sa aidata saad, aitab jõuda soovitud inimeseni.

Lisa väärtuslikku sisu, et näidata end valdkonna spetsialistina

Jaga oma profiilil informatsiooni oma eelnevate projektide kohta.

Kasuta selleks erinevaid meediume (fotod, tekstid, videod, podcastid, isiklik veebileht jne), kui võimalik.

Eesmärk on anda potentsiaalsetele klientidele võimalus Sinu eelneva tööga interaktiivselt tutvuda.

Kuva oma profiilil postitusi, mis annavad lugejale väärtust

Soovituslik on lisada postitusi ja artikleid, mis annavad lugejale väärtust.

Esitle profiilil postitusi või artikleid, mis räägivad Sinu professionaalsest kogemusest või valdkonna trendidest.

Küsi oma oskuste kuvamiseks klientidelt/kolleegidelt heakskiite!

Lisa oma profiilile oskused ning palu oma klientidel/kolleegidel Sinu oskusi heaks kiita (endorsements).

Nii näitad, et Sinu teenuseid ja oskuseid usaldavad paljud teised oma valdkonna inimesed (sotsiaalne referents).

Lisaks annab see potentsiaalsetele klientidele kiire ülevaate, mis valdkonnas Sa teda aidata saad.

Pro tip
Oma kontaktide oskuste heaks kiitmine aitab lihtsasti inimestele meelde tuletada, et oled olemas.

Nii vaadatakse Sinu profiili ja sobival ajahetkel võidakse teie poole pöörduda sooviga koostööd teha.

Leia oma suhtlusvõrgustikku õiged inimesed

On tähtis, et leiaksid oma suhtlusvõrgustikku sobivaid kontakte.

Mis postitusi Sa lood? Millist väärtust Sa pakud? Kes võiks Sinu poolt loodud sisupostitustest kõige rohkem kasu saada?

Vastavalt sellele on mõistlik otsida oma võrgustikku just neid inimesi, kellel Sa päeva lõpuks aitad lahendada probleemi või arendada tema ettevõtet?

Soovitused õigete inimeste leidmiseks:

  1. Leia üles inimesed, keda Sa juba tunned.
  2. Kasuta LinkedIn profiiliotsingut ja erinevaid filtreid, mis aitavad Sul jõuda otsustajani;
  3. Kasuta olemasolevaid kontakte oma võrgustikus, et jõuda inimesteni, keda Sa soovid, et sulle tutvustataks;
  4. Hoia oma potentsiaalsete klientide tegemistel kätt pulsil. Kui neil tekib probleem, millele Sa lahendust saad pakkuda ja nad sellest LinkedIn’is räägivad, siis võta nendega ühendust;
  5. Kasuta võimalust hoida end kursis, kes Sinu profiili vaadanud on.
LinkedIn profiili vaatamised (nädalate kaupa). Mida aktiivsem Sa LinkedIn’is oled, seda rohkem Sinu profiili vaadatakse. Tee see esimese asjana korda.

Sisuloome ja teiste postitustes väärtuse leidmine

Avasta ühiseid jututeemasid, et luua ja säilitada potentsiaalsete klientidega suhteid.

Ligi 64% ärisektori ostjatest ütlevad, et neile meeldib teha koostööd müügiinimesega, kes pakub neile väärtust ja lisainfot turul toimuva kohta.

LinkedIn statistika kohaselt saavad LinkedIn gruppide liikmed 70% suurema tõenäosusega kohtumise või ootamatu müügi.

Kuidas postituste abil kontaktidega ühist keelt leida?

  1. Postita asjatundlikke sisupostitusi, mis aitavad Sul muutuda usaldusväärseks eksperdiks omas sektoris.
  2. Ära unusta oma võrgustikus olevate inimeste postitustele reageerida (like/share/comment). Proovi nendega leida selliseid jututeemasid, mis näitavad, et Sa hoolid oma võrgustikus olevate inimeste edust.
    Kui Sa jagad nende postitusi, siis kindlasti märgi nad nimeliselt oma postitusse ja ära unusta lisada häid sõnu tema artikli või postituse kohta!
  3. Ole teadlik, mida teised jagavad ja hoia end Sinu sektoris toimuvaga kursis!
  4. Jäta inimeste profiilil või LinkedIn gruppides olevate postituste alla konstruktiivseid mõtteid ja tekita teemat arendavaid diskussioone.
  5. Kuigi LinkedIn on teinud kommentaaridele vastamise automaatsete valikutega lihtsaks, kasuta siiski personaalset stiili. Sa ei ole robot. Näita, et hoolid.

Uute tutvuste ja suhete loomine

Uued tutvused ja suhted aitavad Sul lihtsamini oma tooteid/teenuseid müüa:

  • 73% B2B ostjatest eelistavad osta neilt, keda on soovitatud mõne tuttava poolt.
  • 87% B2B ostjatest ütlevad, et nad leiavad ühise keele müügiinimesega, keda on neile tutvustanud mõni koostöö- või äripartner.
  • Ostuotsust mõjutab keskmiselt 5,4 otsustajat.

Statistika: LinkedIn.

Mida teha selleks, et luua pikaajalisi suhteid LinkedIn’is?

  1. Lisa kontaktideks inimesi, keda Sa juba tunned. Suurem võrgustik tuttavatest annab võimalusi pöörduda inimeste poole, kellega Sul on ühiseid tuttavaid.
  2. Loo suhteid otsustajatega. Soovituslik on luua suhteid erinevate otsustajatega samast organisatsioonist. Ära jää lootma ühele kontaktile. Kui 5,4 otsustajast 3 Sind soovitavad, on Sinu kandidatuur enamhääled saanud.
  3. Võta aeg-ajalt oma kontaktidega ühendust, et hoida end neil meeles. Lisa suhtele väärtust, pakkudes Sinu sektoris toimuva kohta siseinfot ja võimalusi, et lahendada kliendi probleeme.
  4. Mõni kontakt jagab väärtuslikku sisu, mis Sinu jälgijatele huvi võiks pakkuda? Jaga oma kontaktide poolt loodud artikleid või postitusi, et aidata nende sõnumil suurema hulga inimesteni jõuda. Kindlasti lisa oma 2 senti jagatava postitusele. Too välja, miks see postitus Sulle korda läks ja mida Sinu kontaktid võiksid sellest õppida.

Mis sotsiaalse müügi indeks mulle annab?

Võta seda kui tagasisidet, kuidas saaksid oma isiklikku brändi LinkedIn’is tugevdada ja paremaks muuta.

Kuigi esimese asjana luuakse endale LinkedIn’is profiil ja vuntsitakse see üles, siis järeltegevused mängivad suurt rolli Sinu edus.

Tõsiste kavatsustega LinkedIn kasutajad soovivad kõigi 4 tegevuse puhul ennast parandada, et kuvada end arvamusliidritena LinkedIn platvormil.

Taavi Altpuu, MoliveryMedia turundusstrateeg

Lisalugemist

LinkedIn turundus – kas ja miks seda teha?
LinkedIn Insight Tag – mis see on ja miks seda kasutada?
LinkedIn Insight Tag – kuidas lisada see oma kodulehele?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga