Sotsiaalmeedia reklaamid – kuidas kulutada enda reklaamieelarvet mõistlikult?

sotsiaalmeedia reklaamid

Sotsiaalmeedia on tänasel hetkel reklaame paksult täis ning võib julgelt öelda, et konkurents naljavideotele pühendatud lehtede, konkurentide reklaamide ja vanatädi kassipiltide vahele mahtumiseks on tihe. Sellegipoolest on võimalik enda sotsiaalmeedia reklaamid sinna läbimõeldud tegevuste kaudu mahutada ka ilma üüratut reklaamieelarvet kulutamata.

Sotsiaalmeedia reklaamide puhul puutume kokku kahte tüüpi eelarve kulutajatega:

  • need, kellel on eelarvet palju ja nad kulutavad seda väga laialt ning tihtipeale valedele inimestele;
  • need, kellel on piiratud eelarve, millest nad üritavad maksimumi võtta.

Kui Sa oled juba selle postituse endale ette võtnud, siis ma eeldan, et Sa soovid leida viise selleks, kuidas enda sotsiaalmeedia reklaamid ja eelarve kulutamine efektiivsemaks muuta.

Alustuseks üks näide sellest, kuidas kulutada palju eelarvet valesse kohta.

Mõned aastad tagasi, umbes kui olin 20, nägin päevast päeva reklaame Barbie uuest kampaaniast, mis innustas noori tüdrukuid mõtlema enda karjäärivalikute osas julgelt. Pean tõdema, et reklaam ise oli armas ning vaatasin esimesed paar lühivideot ära. Kui aga paari nädala jooksul hakkas see muutuma ainsaks reklaamiks, mida ma üldse sotsiaalmeedias nägin kiskus asi kummaliseks.

Siit tekkis mul juba professionaalne huvi, et miks just mina olen Barbie reklaamide fookusesse sattunud? Mõtlesin läbi väikese checklisti, mille alusel ma sihtgrupis võiks olla:

  • Lapsevanem, kes nuku ostab – 20. aastastel veel üldiselt piisavalt vanu lapsi, kellele nukke osta ei ole, seega potentsiaalseks lapsevanemaks ma väga hästi ei sobinud.
  • Potentsiaalne ostja – Hirmsat soovi iseendale uut nukku osta mul ka ei tekkinud – võiks arvata, et see aeg jäi juba pea 10 aasta kaugusele.
  • Eeskuju ja inspireerimine – Selleks, et inspireerida mind Barbie eeskujul suurest karjäärist unistama oli samuti justkui veidi liiga hilja – nagu täieõiguslik täiskasvanu eelistasin ‘päris’ inimeste poole vaadates inspiratsiooni leida.

Kas see reklaam jõudis siis minuni kogemata või läbi üleentusiastliku eelarve kulutamise – ei tea – aga ma usun, et Sinul on võimalik enda eelarvet paremini kulutada.

Kui palju ma pean raha kulutama?

Lauset “meil on praegu turundusele määratud eelarve üsna väike – kas selle eest üldse saab Facebookis midagi?” kuuleme me palju ning see on täiesti mõistetav. Kui kuulda, milliseid eelarveid suurkorporatsioonid igal aastal enda turundustegevustesse panustavad, siis jääb tõesti mulje, et enda väikese eelarve eest pole mõtet ‘Create Ad’ nuppu vajutatagi.

Päris nii see aga ei ole ning mõningatel juhtudel on võimalik vaid 3€ eelarve eest saavutada silmnähtavaid tulemusi. See aga sõltub juba eesmärkidest, milleni soovitakse jõuda.

Selleks, et aru saada esimestest suunistest, palju Sul eelarvet vaja läheb mõtle sellistele punktidele:

  1. Kes on mu lõppklient?
  2. Mis kanaleid ma selle kliendini jõudmiseks pean kasutama?
  3. Kui suur on konkurents selle kliendi endale võitmiseks?
  4. Mis on mu müügieesmärk?
  5. Mis peaks olema selle eesmärgi täitmise tähtaeg?

Esimesed suunavad vastused käes? Väga hästi! Mõtleme need veel korraks läbi.

Kui Sinu eesmärgiks on kahe kuu jooksul peale uue tootega turule tulemist kohe enda müüginumbrid üles saada, siis pead arvestama ka sellega, et enda turule sisse söömine võtab omajagu eelarvet. Sinu konkurendid on ennast inimeste teadvusesse sisestanud juba aastaid, kinnitanud enda positsiooni püsiklientidega, kes neid edasi soovitavad ning loonud toimiva tegevusplaani. Siin ei tule ilmselgelt enam 3€ reklaamieelarve kõne alla ning tuleb juba algusest peale mängida suuremate panustega.

Kuidas alustada teekonda edukate sotsiaalmeedia reklaamide poole?

  1. Loo endale Business Manager, et saaksid kogutaval statistikal võimalikult teravat pilku peal hoida ning võtta sellest maksimum.
  2. Loo endale Facebook Ad Account ning seadista enda kodulehele Facebook Pixel. Miks see vajalik on ja mida selle abil teha saab – sellest saad lugeda süvitsi SIIT!
  3. Panusta reklaamitekstide ja visuaalide kvaliteeti. On väga oluline, et Sa suudaksid enda visuaaliga üldises uudisvoos silma paista. Sul võib olla küll täiesti killer-cool pilt, aga kui Sa selle vales mõõdus reklaamina käima lükkad, siis jääb lõpptulemus lahjaks.
    • Vaata SIIT postitustest üle kujunduste mõõdud 2020. aastaks!
    • Saa SIIT postitusest inspiratsiooni tekstide kirjutamiseks!
  4. Kasuta Sinu eesmärgile vastavat õiget Campaign Objective. Siin on tähtis taaskord meelde tuletada enda reklaamidele seatud eesmärk. Sisuliselt jagunevad reklaamide eesmärgid kolmeks:
    • Awarness ehk bränditeadlikkuse kasvatamine
    • Consideration ehk inimestes sügavama huvi tekitamine
    • Conversions ehk müükide toomine
  5. Kontrolli oma tööd ja tee muudatusi! Lisaks reklaami välimuse kvaliteedile on see kõige tähtsam punkt – lihtsalt reklaami käima lükkamisest ei piisa! Hoia tulemustel igapäevaselt silma peal ning kontrolli, kas need sobivad Sinu eesmärgiga. Kui postitasid lingi, mille eesmärk oli suunata inimesi kodulehele, siis on küll suur reach tore, kuid saavutatud 1-2 lingiklikki pole enda eesmärki täitnud. Järelikult tuleks midagi muuta, et lingiklikkide arvu kasvatada!
  6. Ära karda proovida erinevaid variante – katseta! Tõenäosus, et lood kohe esimese katsetusega ideaalse reklaami, mis toob palju müüke ning Su üleöö rikkaks teeb on väike. Proovi erinevaid reklaamitekste, erinevaid visuaale (pildid, videod, karusellid, GIF-id) ning ka erinevaid sihtgruppide kitsendusi. Sotsiaalmeedia reklaamid peavad pakkuma klientidele meelelahutuse vahel mingit põnevust, mis nad Sinu soovi järgi tegutsema paneks.
  7. Kasuta ära kogu statistikat, mis Sul on! Eriti oluliseks pean siin just tänu Facebook Pixlile kogutud infot. Kasuta ära retargeting reklaamide jaoks Custom Audience abil loodud sihtgruppe ning lisaks saad nende põhjal luua enda kliendiprofiilile sarnastest inimestest koosnevaid lookalike audience, millega laieneda uute inimesteni. Sellest ja muudest Facebook Pixli võimalustest rääkisime aga pikemalt SELLES postituses!

Mis on mõistliku eelarve kulutamise juures kõige tähtsam?

Panus kvaliteeti. Sinu reklaamide sihtgrupp võib olla nii ideaalne kui tahes, kuid kui neile näidatav visuaal ei kõneta, siis lõpptulemus on kesine. Sama mõttekäik kehtib ka vastupidi.

Kindlasti saab reklaame teha ka nii, et panna kuuks ajaks paartuhat eurot jooksma, loota Facebooki enda algoritmi optimeerimisvõimekusele ning pärast impressionid uhkelt kokku lugeda. Kas see aga täidab seatud eesmärke või ehk saaks paremini?

Kui aga tunned, et Sulle kuluks ära hea nõu, kuidas enda sotsiaalmeedia reklaamidega peale hakata või näed, et praegust reklaamieelarvet saaks paremini ära kasutada, siis võta meiega ühendust katrina@moliverymedia.ee ning vaatame Sinu sotsiaalmeedia reklaamid koos üle!

Blogipostituse kirjutas Katrina Ojavee.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga