Sotsiaalmeedia postitused – kuidas purustada oma konkurendid tekstidega?

sotsiaalmeedia postitused

Mitte keegi meist ei loe kõiki postitusi, mida me enda sotsiaalmeedia kanalite nagu Instagrami või Facebooki ajajoonel näeme. Seda ei tee me isegi mitte siis, kui need sotsiaalmeedia postitused on autoritelt, keda oleme iseenda soovist või huvist jälgima hakanud ning nende poolt pakutav sisu võiks meile olla oluline.

Mis paneb meid siis ühte postitust lugema ja teisest hooga üle kerima? Esmaoluline on arvestada, et Sinu tekstiosa sobiks vastava platvormi eripäradega. Instagrami kasutavad inimesed peamiselt telefonis ning selle uudisvoogu kerides katab suuremat osa ekraanist postituse pildiosa, kui tekstiosast on samal ajal kuvatud vaid paar esimest rida. Seega peaks Instagrami puhul need esimesed paar rida olema need, millega saab kõik vajalik kliendile öeldud või mis on niivõrd haaravad, et suudavad motiveerida tegema pingutust ülejäänud postituse lugemiseks.

Facebookis on võimalik postituse tekstiosa pikkusega veidi rohkem mängida, kuid põhimõte jääb siiski samaks – kui Sa ei suuda paari esimese lausega enda klienti kõnetada, siis ei jõua klient Sinu postituses oleva call-to-action’ini ega meenuta postituse sisu ka hiljem.

Lisaks inimeste või ettevõtete sisule, keda Sa oled ise jälgima hakanud ilmub suur osa sisust uudisvoogu sponsoreeritud reklaamide kaudu. Kuidas teha aga nii, et just Sinu sotsiaalmeedia postitused kogu selles infovoos ikkagi silma paistaks?

Üldjuhul kehtib raudreegel – mida lühemad sotsiaalmeedia postitused, seda parem.

Nagu ka juba enne välja tõime, siis postituse edu määravad suuresti juba esimene lause või kaks. Buffer viis läbi uuringu, mille tulemusena leidis, et Facebookis toovad parimaid tulemusi sotsiaalmeedia postitused, mille tekstiosa on lühem kui 80 tähemärki ning seda eelkõige Facebooki lehtede puhul, mis tegelevad kaubandusega ning soovivad enda toodet müüa.

Levinuim strateegia lühikese ja lööva sotsiaalmeedia teksti ülesehitamiseks on probleemi püstitamise ja lahenduse pakkumise kombinatsioon, millele järgneb konkreetne call-to-action. Tihtipeale tekib olukord, kus postituse lõpuosas olev call-to-action võib aga olla liiga pikk ning keeruline ning ei suuda seeläbi postituse lõpuks soovitud konversiooni tekitada. Seega pea meeles, et call-to-action’i lihtsusest ja konkreetsusest sõltub lõpuks see, kas klient jõuab Sinuni või mitte.

Samuti kasuta ära häid visuaale ning pane tekstiosa sellega haaravalt suhestuma. Lühem tekstiosa suunab suurema tähelepanu visuaalile ning mõnikord sellest täiesti piisab. Kui Su toode ise näeb superlahe välja, siis miks hakata juba edukat visuaali üleliigse tekstiosaga üle külvama?

Kui Sa aga tunned, et Sul on öelda midagi niivõrd olulist, mis 80 tähemärgi sisse ei mahu, pead enda teksti ülesehitusega juba rohkem vaeva nägema.

Pikema sotsiaalmeedia teksti juures on üldjuhul kõige olulisem haarav algus, mis kutsuks ülejäänud tekstiosa lugema. Selleks võib kasutada erinevaid tehnikaid: trükitähtedes pealkiri, silmatorkavate emotikonidega lõppev esimene rida või lihtsalt emotsioone tekitav või suisa kõmuline avalause. Samuti töötavad hästi elulised küsimused, mis inimest mõtlema panevad ning millele vastuse saamine  inimesele lisaväärtust pakub.

Näiteks saab kinnisvarabüroo alustada pikka blogipostitust maakleri palkamise plussidest küsimusega „Kas müüd juba pikemat aega edutult oma kodu?“ või „Kas oled mõelnud kolida uude kohta, kuid lükkad seda pidevalt edasi?“. Küsimus on tekitatud ning inimene hakkas mõtlema – ehk on tal tõesti kinnisvarateemaline mõte pikemat aega kuklas istunud? Kui küsimus jõudis õige inimeseni on esimene jää murtud ning huvi tundev inimene sirvib postituse vähemalt mingil määral läbi.

Teine hea ning silmatorkav variant endale olulise info edastamiseks on bulletpoint’ide kasutamine. Nii saad tuua konkreetselt ja arusaadavalt välja mitu erinevat mõtet ning ka postituse üldmulje tundub paremini hoomatav!

Tea, millised on sotsiaalmeedia postitused, mida Sinu sihtgrupp tahab.

Nagu ikka on ükskõik millise müügitöö juures oluline enda toote sihtgruppi läbi ja lõhki tunda. Laias laastus öeldes tahavad naised sotsiaalmeedias sõbrannadelt nõu ja vaadata ilusaid asju, mehed tahavad jõuda uue teabe ning põnevate uudisteni, noored otsivad humoorikaid pilte ning põnevaid videoid. Juba need väga üldised märksõnad aitavad sobitada enda teksti lõppsihtgrupi eelistustega.

Näiteks võid olukorrale läheneda nii:

  • naissoost fännideni jõudmiseks võib kasutada rohkem otsest „sõbrannalikku“ pöördumist ning soojemat sisu,
  • meessoost fännid eelistavad üldjuhul konkreetsust ning ekspertarvamuse leidmist,
  • noorte puhul on eelistatuimad tekstid humoorikas ning haaravas võtmes, mis pakuks esimesel kohal meelelahutuslikku väärtust.

Pole siiski kindel kuidas olukorrale või oma sihtgrupile läheneda? Proovi lihtsalt järele!

Vali välja meelepärane pilt enda postituse jaoks ning sihtgrupp, kelleni tahad jõuda. Kirjuta 2 erineva lähenemisviisi, kuid sama põhisõnumiga tekstiosa ning lihtsalt testi neid omavahel. Näiteks Facebook Ad Manageris on selleks olemas AB-testimise võimalus, mis Sind reklaamikampaania lõppedes ka tulemustest teavitab ning aitab erinevate parameetrite abil postituste efektiivsust võrrelda.

Arvesta platvormi eripäradega.

Nagu juba sissejuhatuses välja tõime on nii sotsiaalmeediaplatvormide postitused enda olemuselt kui ka inimeste kasutusharjumused eri platvormidel erinevad.  Sellest lähtuvalt võiks tekstiosa pikkus üldiselt olla Instagramis minimaalne ning põhirõhu panna visuaalile. Erandina võib muidugi ka Instagramis pikemaid postitusi katsetada, kuid iga postituse pealkirjana eepost enda ettevõtte või müüdava toote plussidest kirjutada mõtet ei ole.

Lisaks sellele, et Instagramis kasutatavad tekstid on lühemad on nad üldjuhul ka vahetumad ning loovad fännidega otsesemat kontakti – mida lähemale Sa enda fänni emotsioonideni jõuad, seda parem. Seega  – õige sisu õiges kohas!

sotsiaalmeedia postitused

Kuidas siis ikkagi paista oma sotsiaalmeedia postitustega konkurentide asemel silma?

  1. Tea, kes on Sinu sihtgrupp ja kuidas teda kõnetada! – Katseta erinevaid sõnumeid ning postitusi ning leia enda kliendibaasi jaoks parim. Sinu sotsiaalmeedia postitused peavad olema just Sinu nägu!
  2. Õige sisu õiges kohas! – Arvesta eri platvormide eripäradega ning kohanda enda postituste formaati ja ülesehitust vastavalt sellele.
  3. Ära pinguta üle! – Sotsiaalmeedia tekstide juures ei kehti ütlus „mida rohkem, seda uhkem!“.
sotsiaalmeedia tekstid
Comments

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga