Persoonibränd – miks ja kuidas peaksid selle endale looma?

Persoonibränd - miks ja kuidas peaksid selle endale looma?

Ettevõtjate jaoks pole persoonibränd olnud kunagi varem nii tähtsal kohal kui täna.

Kui Sind tuntakse oma valdkonnas eksperdina, siis kandub usaldus Sinu ettevõttele üle.

Eksperdi imago annab Sinu ärile eelise – see eristab Sind “hallist massist”.

Kuigi konkurendid võivad pakkuda samu tooteid/teenuseid, siis inimesed nende ettevõtete taga on erinevad.

Järgnevate aastakümnete jooksul näeme edukate ettevõtjatena just neid, kes suudavad oma tegevust laiemale avalikkusele kommunikeerida – kasutades selleks interneti- ja sotsiaalmeedia poolt pakutavaid võimalusi.

Taavi Altpuu, MoliveryMedia digiturundusstrateeg

Miks iga ettevõtja peaks looma endale persoonibrändi?

Sina kui ettevõtte juht oled oma ettevõtte hääl ja nägu. Kõik mida teed Sina, kandub üle Sinu ettevõttesse.

Sind tuntakse uuendusmeelsena? Suhtud väljakutsetesse tõsiselt ja leiad alati lahenduse, et eesmärgini jõuda? Seda ei arva Sa ainult iseenda kohta, vaid seda kinnitavad ka Sinu kolleegid, sõbrad ja tuttavad?

Kui nii, siis suure tõenäosusega vaadatakse Sinu ettevõtte suunas samamoodi.

Inimesed teevad äri inimestega, kellega nad samastuvad. Hoolimata sellest, kas ettevõte on eelmisel kuul või eelmisel sajandil loodud – usaldus Sinu kui inimese vastu võib koostöö alustamisel määravaks saada!

Persoonibränd ja selle eelised:

Usaldus ja autoriteetsus

Persoonibrändi olemasolu aitab luua usaldust oma jälgijate seas ja positsioneerida Sind autoriteedina.

Saad kajastust meedias

Personaalbrändi olemasolu aitab Sul kergemalt meediaväljaannetesse pääseda (online uudised, ajakirjad, televisioon, raadio, podcastid jne).

Meedia otsib pidevalt erinevaid valdkonna spetsialiste, kes vastaksid nende küsimustele ja annaksid insighte teemadel, mis nende valdkonnas hetkel toimumas on.

Kasvatad oma kontaktivõrgustikku

Kui Sul on persoonibränd, mis selgelt ilmestab kes Sa oled, millega Sa tegeled ja kuidas Sa teisi aitad, siis muudab see uute inimestega tutvumise lihtsamaks. Inimesed tahavad Sinuga ise ühendust võtta. Personaalbränd annab Sulle võimaluse kasvatada oma kontaktivõrgustikku – kiirelt ja efektiivselt.

Meelitad ligi uusi kliente

Õigesti positsioneeritud persoonibränd, mis esitleb Sind kui eksperti mingis kindlas sektoris või nišis, aitab Sul ligi meelitada uusi ideaalkliente. Kui inimesed näevad Sind kui eksperti, siis soovitatakse Sind meelsamini ka nendele inimestele, kelleni Sa muidu ei jõuaks.

Preemium hinnastamine

Tugev persoonibränd aitab Sul õigustada preemium hinna küsimist oma teenuste või toodete eest.

Ilma brändita, oleksid Sa laiatarbekaup, mis kaupleb ainult hinna alusel. Turg on järeleandmatu. Turul on alati konkurent, kes suudab Sind hinnaga alistada.

Lood kauakestva platvormi

Aja jooksul Sinu ettevõte areneb. Sa võid isegi mitmes erinevas valdkonnas järgnevate aastate jooksul oma karjääris tegutseda. Aga Sinu tuntus autoriteedina jääb Sinuga alatiseks.

Rääkisin Su pehmeks? Super! Nüüd vaatame lähemalt, kuidas isikubrändiga algust saad teha.

1.Persoonibränd – kuidas luua sellele kindel vundament?

Enne, kui saad oma tõekspidamisi ja mõtteid teistega jagada, on vaja tunda iseennast.

Sinu persoonibränd peaks peegeldama Sinu oskusi, väärtusi ja uskumusi.

Võtmesõnaks on siinkohal autentsus.

Persoonibränd = Sina. Kaalul on Sinu enda nimi.

Kaardista oma praegused huvid ja väärtused

Isikubrändi loomiseks ei pea jalgratast leiutama. Piisab sellest, kui kaardistad kiirelt oma praegused huvid ja väärtused.

Soovitan analüüsida järgnevat:

  • Sinu oskused.
    Milliseid oskusi oled Sa omandanud? Millistel üritustel või koolitustel oled osalenud? Milliseid sertifikaate või auhindu oled saanud? Millist väärtust Sa teistele inimestele oma oskuste kaudu lood?
  • Sinu hobid ja huvid.
    Millistes valdkondades tunned end kui kala vees? Milliste teemade juures Sa kõige kirglikum oled? Mida Sa vabal ajal hea meelega loed/teed?
  • Põhiväärtused ja uskumused.
    Millised on Sinu kõige tähtsamad põhiväärtused, millesse Sa usud? Mille eest Sa siin maailmas seisad? Mille vastu Sa seisad?

Põhielemendid oma personaalse brändi vundamendi loomiseks:

  • Sinu persoonibrändi visioon.
    Mis tulemuseni Sa oma tegevusega jõuda soovid? Mis ajaks Sa seda tulemust saavutada soovid? Millist probleemi Sa lahendad?
  • Sinu persoonibrändi missioon.
    Keda Sa soovid oma persoonibrändiga positiivselt mõjutada? Kuidas Sa seda teha kavatsed? Mis on need ülesanded, mis aitavad Sul oma visiooni täita?
  • Sinu persoonibrändi sõnum.
    Mis on põhisõnum, mida oma kuulajaskonnale soovid edastada? Kui Sul on võimalus anda oma kuulajaskonnale ühe lausega edasi üks soovitus, siis mis see oleks?
  • Sinu persoonibrändi isiksus
    Millised on Sinu isiklikud karakteristikud? Kas Sa soovid välja paista kui väljapeetud ja professionaalne või pigem otsekohene ja seikluslik?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga