Persoonibränd LinkedInis – kuidas seda järjepidevalt luua?

Persoonibränd loomine LinkedInis võtab aega. Kui panustada oma kuvandisse järjepidevalt, saab sellest väärtuslik ressurss, mida tulevikus ära kasutada.

LinkedIni on hetkel üks sellistest kanalitest, kus tasub isikuturundusega alustada ja seda järjepidevalt teha. Profiili haldamisel on võimalik igapäevaselt teha teatud tegevusi, mis aitavad sul välja paista ja tõsta sotsiaalse müügi indeksit.

Mida igapäevaselt LinkedInis teha?

  • Suurendada oma kontaktivõrgustikku;
  • Loo sisu oma profiilil ja postita ka gruppidesse;
  • Osale diskussioonides.

Mida kontaktivõrgustiku suurendamisel silmas pidada?

Enne kontaktivõrgustiku suurendamist oleks hea mõelda sellele, keda täpsemalt enda kontaktivõrgustikus näha soovitakse. Seda eriti olukorras, kui otsid ise sinu tootest või teenusest huvitatud inimesi. Siin tuleb kasuks ostupersoonade tundmine.

Ostupersoona abil saab paika panna, milliste parameetrite alusel isikuid otsida ja võrgustikku lisada.

Kindlasti ära karda ka kontaktivõrgustikku lisada võõraid kontakte. LinkedIn on justkui networkimise üritus – iga vestlus või uus kontakt ei pea viima tehinguni.

Kontaktivõrgustiku suurendamiseks on mitmeid võimalusi:

  • Kasutades LinkedIn otsingumootorit;
  • Varasemalt postitustele reageerinud isikud;
  • Sinu profiili vaadanud inimesed.  

Kuidas LinkedIn otsingut kasutada?

LinkedIn otsingut kasutades leiab üles konkreetsete märksõnadega seotud isikud. Profiilil märgitud tiitel, oskused või varasem töökogemus võivad kõik seda märksõna sisaldada. Otsingumootoris saab kasutada erinevaid filtreid.

Kontaktivõrgustikul saab välja otsida ka erinevate märksõnadega seotud postitused või grupid, kuhu sinu poolt loodav sisu võiks kindlasti sobida. Seega võid otsingumootori abil leida üles kommuunid, kust leida oma ideaalkliente või kuhu postitada oma sisu.

Isikuid otsides saad ka valida erineva astme kontakte. Astmed sõltuvad sellest, kas te olete täiesti võõrad või teil on ühine sõber.

Kontaktide tasemete puhul saab otsingus eristada kolme erinevat taset: 1st, 2nd ja 3rd+. Näiteks saab USAst otsida turundusjuhte sellisel viisil:

LinkedIn otsing: marketing manager, United States, 3rd+ kontakt

Esimesel astmel on juba sinu kontaktivõrgustikus olevad inimesed, teise astme peal nende kontaktide kontaktid. Kolmanda astme puhul on tegu inimestega, kellega pole sul ühtegi tuttavat.

Kontaktivõrgustiku suurendamisel võid otsida nii sõprade sõpru kui ka täiest võõraid inimesi. Samas tuleb mõelda sellele, kas kutse saav inimene on osa sinu sihtgrupist.

Sama saab teha ka ettevõtetega, otsides välja konkreetsed ettevõtted ja nende töötajate nimistut kasutades saab lisada uued kontaktid võrgustikku.

Alternatiivina saab vaadata ka LinkedIn soovitusi My Network tabi alt.

Samuti saab kontaktivõrgustikku suurendada, lisades sinna inimesed kes juba valdkonna vastu huvi tunnevad.

Kõige lihtsam viis selleks on vaadata, kes on sinu või teiste samalaadsete postitustele reageerinud: märkinud need meeldivaks, kommenteerinud või hoopis postitust jaganud.

Antud inimeste lisamise puhul on neil juba varasem huvi antud teema vastu olemas.

Erinevaid teemaviiteid kasutades on ka tavaks see, et postituse leiavad ajajoonelt inimesed, kes sinu kontaktivõrgustikus veel pole.

Sinu profiili vaadanud inimesed saab samuti oma kontaktivõrgustikku lisada. Tegemist on juba mingil määral soojade kontaktidega – nad on sinu profiili vastu huvi tundnud ja seda vaadanud.

Nad on sinu vastu tundnud huvi.

Siinkohal on ka tähtis see, et sinu profiil oleks nagu prillikivi. Seega täienda oma profiili: lisa varasemad töökogemused, oskused ja too esile ka mõni postitus.

Kui tugev on sinu profiil?

Mida LinkedIni postitada?

Oleme LinkedIn sisupostituste loomise kohta juba varem kirjutanud, seega antud juhendis räägime pigem mõnest nipist mida silmas pidada:

  • Sisustrateegia loomisel ja ellu viimisel katseta video-, foto- ja tekstiformaate, arusaamaks mis kõige paremini toimib.
  • Videopostituste puhul tuleb silmas pidada, et videod võiksid olla 1:1 suuruses. Niiviisi sobivad need LinkedIni uudisvoogudesse visuaalselt paremini (MoliveryMedial on see samuti kõige paremini toiminud!);
  • Fotopostitused võiksid olla 1200×1200 resolutsioonis, et sobituda samuti LinkedIn ruuduformaadiga;
  • LinkedIn algoritm ootab linke kommentaarides, mitte postituses endas. Vaata ja katseta, mis paremini toimib!

Milliseid teemaviiteid kasutada?

LinkedIn otsingumootoriga saad väga lihtsasti vaadata, kui palju on igal teemaviitel järgijaid ja milliseid postitusi nende alla tehakse. Ühesõnaga saad teha kiire analüüsi selle kohta, kas antud teemat on keegi järgima hakanud.

Kliki kindlasti teemaviitele otsingutulemustes

Pärast seda avaneb ülevaade selle kohta, kui palju on teemaviitel jälgijaid.

Ettevõtte lehe alt tehtud postituste või kolleegide postitusi võib jagada, kuid parem alternatiiv on sama sisu lihtsalt ise postitada. LinkedIn algoritmile meeldib see rohkem, sest siis käsitletakse sisu originaalsena.

Võta osa diskussioonist

Ütleme MoliveryMedias naljatledes öelnud, et LinkedIn on justkui konverentsiruum, kus luuakse uusi ärikontakte. Ärikontakte ei looda üksinda nurgas istudes, tuleb teiste osavõtjate külje alla pugeda ja diskussioonist osa võtta.

Sama on ka LinkedIniga. Viska oma kaks senti igasse kaevu, mis uudisvoos vastu vaatab. Jaga oma teadmisi ja kogemusi ka teistega. LinkedInis läheb tugev arvamus peale, sest siis tekib ka diskussioon.

Antud tegevuse eesmärk on tulla oma aravamusavaldustega uudisvoos välja. Piisab ka lihtsalt postituse meeldivaks märkimisest.

Kui kommenteerida teiste kasutajate postituste alla või märkida neid meeldivaks, oled sa nähtav oma sisuga oma kontaktivõrgustikus. Teised inimesed näevad sinu kommentaare oma uudisvoos.

Seda võib võtta kui teise sisu jagamise võimalusena, kuna kommentaare jättes saab oma ekspertiisi või arvamusi laiema avalikkuse ees jagada.

Samuti näevad sinu kommentaare ka postituse loonud isiku kontaktid. Kui seda pidevalt teha, jääd sa neile silma ja nad tulevad uudistama, kellega tegu. Aktiivselt uudisvoos figureerimine hoiab sind pildis.

Kommentaarid peavad olema sisukad, et kommentaari lugejale anda edasi lisaväärtust. „Good job!“ „Looking good!“ kommentaarid on aktiivsuse mõttes head, kuid need on igavad. Millist lisaväärtust need postituse loojale või lugejatele toob?

LinkedInis tahad jagada oma arvamust ja ekspertiisi. Kindlasti suudad oma sisuka kommentaariga “Thanks for sharing!” merest eristuda.

Alternatiivina saab postitusi otsida ka teemaviidete või märksõnade kaudu. LinkedIn leiab üles populaarsed postitused, kus saab diskussiooniga ühineda.

Kuidas postitusi gruppides jagada?

Lähme taaskord LinkedIn otsingumootori kallale. Sellega saad välja otsida kõik valdkonna märksõnadega seotud grupid, vaadata nende sisu ja liikmete arvu. Mõne märksõna puhul võid leida sadades gruppe, mõned suuremad, mõned väiksemad.

Kuigi enda loodud postituste jagamine gruppidesse (Share funktsiooni abil) tundub ahvatlev, siis on palju tulemuslikum postitada loodud sisu gruppidesse eraldi. Grupid annavad lisaks oma kontaktivõrgustikule.hea võimaluse orgaaniliselt levida suurema hulga inimesteni.

Kust persoonibrändiga LinkedInis alustada?

Oleme varasemalt jaganud ka LinkedIn turunduse tegemiseks soovitusi, kuid ära võta neid absoluutse tõena. Katseta ennekõike ise!

Katsetamine on tähtis komponent digiturundusliku edu saavutamisel.

Kui tahad vaadata, kuidas meie kõike kirjeldatud oma ettevõttes kasutame, siis viska pilk Taavi Altpuu LinkedIn profiilile.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga