Meiliturundus – kas teha? miks teha?

meiliturundus

Viimastel aastatel oleme palju näinud, kuidas meiliturundusega tegelemine on muudele digikanalitele keskendudes unarusse jäetud. Üldjuhul on ettevõtetel mingi uudiskirja list küll olemas, kuid uudiskirju saadetakse sinna harva ning suurem plaan puudub.

Hästi läbimõeldud meiliturundus ei piirdu vaid igakuiste uudiskirjade välja saatmisega. Kindlasti ei tohi uudiskirja eesmärgiks olla „müüa, müüa ja veelkord müüa“, vaid meiliturundus on unikaalne koht, kus luua kliendiga pikaajalist suhet.

Miks meiliturundust vaja on?

Meiliturundusel on tihtipeale oluliselt suurem roll, kui me arvatagi oskame. See võib olla parim koht just Sinu ideaalkliendi harimiseks või hoopis oluline vahelüli ja julgustus enne lõpliku ostuotsuse tegemist. Samuti saad uudiskirjas jagada sügavamat sisu, mis näiteks sotsiaalmeediasse selle kiirema iseloomu pärast ei sobi.

Teine väga lihtne vastus on, et seda andmebaasi ei saa keegi Sinult üleöö ära võtta. Alles hiljuti tulid Apple ja Facebook välja uuendustega, mis mõjutavad oluliselt seniseid sihtimisvõimalusi sotsiaalmeedias (kirjutasime selle kohta lähemalt SIIN). Sellega seonduvalt muutus kvaliteetse võrgustiku omamine uudiskirja listi näol veel olulisemaks kui kunagi varem, et enda seljatagust kindlustada.

Päris niisama muidugi inimesed Sinu emaili listi ei teki ning ka selleks tasub mõelda välja eraldiseisev strateegia. Kontaktikorjet saab teostada näiteks pop-upi’de, preemiapakkumiste ja sotsiaalmeedia üleskutsete abil. Variante on muidugi veel ning tasub katsetada mitut, et leida just Sinu jaoks kõige sobilikum.

Mis muudab uudiskirjaga liitunud inimese niivõrd eriliseks?

Ta on teinud vabatahtliku otsuse Sinu turundussõnumitest osa saada. Selline kontakt on altim Sinu tooteid ostma, kuna ta registreeris end uudiskirja listi vabatahtlikult. See tähendab, et esimene usaldus on võidetud.  Edaspidi võime kokkuvõtlikult öelda, et uudiskirja listis olev kontakt on hea just seepärast, et ta on „soe kontakt“.

Mida tähendab „soe kontakt“?

Soe kontakt tähendab seda, et esimene tutvus Sinu ettevõtte ja kliendi vahel on juba loodud. Külmade kontaktide ehk inimestega, kes Sinu reklaame esimest korda näevad, on vaja omavahelist usaldust alles looma hakata. Ajapikku muutuvad nad leigeteks kontaktideks, kes on Sinust teadlikud ning aktiivse vajaduse tekkimise korral oled Sa neil lahenduse pakkujana meeles.

Mis võimalusi meiliturundus pakub?

Meiliturundus ei piirdu vaid igakuiste unikaalsete uudiskirjade välja saatmisega. Lisaks saab luua automatiseeritud müügitunneleid kliendi käitumise põhjal, mis lähtuvad klientide reaalsetest vajadustest ning pakuvad just neile sobivat sisu ja müügisõnumeid.

Automatiseeritud meilide loomise võimalusi on sõltuvalt eri platvormidest väga palju.

1. Automaatmeilid, mis on seotud kliendi otsese ostukäitumisega.

Siia alla kuuluvad näiteks automaatsed meilid ostukorvi hülgamise puhul, tagasiside küsimiseks, erinevate toodete ostmise korral jne.

Ülaltoodud pildil on näha ostukorvi hülgamismeili statistikat. Näiteks Mailchimp pakub enda tulemuste paremaks hindamiseks ka statistikat valdkonna keskmise tulemuse kohta. Siin näiteks näeme, et valdkonna keskmiselt on meilide avamismäär vaid 14,5%. Sellel hüljatud ostukorvi meilil on see aga lausa 60.3%!

2. Automaatmeilid, kodulehel toimunud tegevustega seotult.

Automaatmeile saab saata ka muude kodulehel toimunud tegevustega seoses. Näiteks automaatmeilid, mis saadetakse e-raamatu alla laadimise, kalendris broneeringute tegemise korral jne.

Sellist võimalust saab kasutada ka paljude teiste ettevõtete, kui vaid e-poodide puhul. Heaks näiteks on kodulehel broneerimisvormi omav tehnoülevaatus.

Klient tegi Sinu kodulehel broneeringu ning käis tehnoülevaatuses. Kuna tegu on harva esineva vajadusega, siis arvatavasti ununes koht, kus käidi üsna ruttu ning uuesti hakatakse selle peale mõtlema järgmise ülevaatusaja lähenedes.

See on võimalus kasutada ära automaatmeilid ning saata kliendile 1-2 kuud enne uue tähtaja saabumist meeldetuletusmeil. See on unikaalne võimalus ennast kliendile meelde tuletada ning võita turult aktiivse vajadusega soe klient. Miks peaks klient hakkama otsima uut kohta, kui ta on ühel korral juba Sinu valinud ning oled tal taas silma ees.

Siinkohal on suureks abiks CRM süsteemi kasutamine. Kui Sul on kliendid süsteemi õigesti sisestatud, siis saad saata meile vastavalt teenusele ja hooajalisusele. Ajapikku joonistub kliendikäitumisest välja muster, mille alusel saab automaatmeile efektiivsemalt välja saata.

3. Automaatmeilid kliendile eripakkumiste tegemiseks.

Eriti populaarne on näiteks kliendile sünnipäeva lähenemise puhul sooduskoodi pakkumine. See on hea võimalus klienti väärtustada ning pakkuda vaid talle mõeldud võimalust.

Teine võimalus on saata kliendile automaatmeilina lühiajalisi eripakkumisi. Näiteks vaatas klient kodulehel Sinu treeningprogrammi, kuid liitumist lõpuni ei viinud. Sellisel juhul on Sul võimalus saata talle meil vaid nädal aega kehtiva sooduskoodiga, et innustada teda liitumist lõpuni viima.

4. Automaatmeiliseeriad kui müügitunnelid.

Automaatmeil ei pea olema vaid ühekordne suhtlus – luua saab ka mitmest meilist koosnevaid automaatmeiliseeriaid. Automatiseeritud meilide jada eesmärk peaks olema klienti harida ja liigutada teda iga meiliga soovitud lõpptulemusele lähemale.

Lõpptulemuseks võib olla siinkohal nii e-poe ost, kontaktipäringu tegemine, programmiga liitumine, tellimuse vormistamine jne.

Alltoodud pildil on üks näide automaatmeiliseeria ülesehitusest, kus meilide eesmärk on klienti harida ning tekitada usaldust. Meilide teemad on valitud selliselt, kus igas meilis õpib klient valdkonna kohta midagi uut ning harivat. Mida meil edasi, seda rohkem süvitsi teemas minnakse.

Selles näites on tegu lihtsa ja loogilise automaatmeilide jadaga, kus meiliseeria alguspunktiks on uudiskirja listiga liitumine. Peale seda saadetakse kliendile ette määratud intervallide järgi kõik jadas olevad meilid ning viimase meiliga automaattegevus ka lõppeb. Peale seda jätkab klient listis kui tavaline uudiskirja saaja.

Mõned meiliplatvormid pakuvad aga võimalust luua iga sammu juurde erinevaid lisatingimusi ning uusi harusid.

Näiteks klient ei avanud meiliseerias järjekorras teist meili. Meie aga oleme oma strateegias soovinud, et klient kõik meilid õiges järjekorras avaks. Sellisel juhul saab need inimesed viia peaharust eemale ning saata neile teine meil uuesti. Iga järgmise meili välja saatmise tingimuseks seame aga eelmise meili avamise.

Teise lühikese näitena saab automatiseeritud meiliseeriaid lüüa kaheks AB-testimise eesmärgil. Nii saab testida kahe eri meiliseeria efektiivsust lõppeesmärgini jõudmisel. Näiteks ühes harus kasutame meilide sisuna harivaid videosid, teises harus samateemalisi blogipostitusi.

Mis on meiliturunduse juures kõige olulisem?

Lisaväärtuse pakkumine ja personaalsus!

Meiliturundus muutub taas aina populaarsemaks, sest inimesed on väsinud sotsiaalmeedia intensiivsusest. Kui muidu oli just sotsiaalmeedia koht, kus inimesed suhtlesid omavahel ning ka ettevõtete lähenemine oli personaalsem, siis nüüd käib seal pidev võitlus iga reklaampositsiooni eest.

Meiliturundus on aga koht, kus klient saab keskenduda vaid Sinuga otsesuhtlusele. Samal ajal kui klient loeb Sinu saadetud uudiskirja, ei konkureeri Sa parasjagu mõne teise ägedama uudisvoos jooksva video või pildiga. Kasuta see tähelepanu ning aeg maksimaalselt ära ning paku kliendile selle investeeringu eest lisaväärtust!

Lisaväärtuse pakkumine ongi kõige olulisem märksõna, mida meiliturunduse juures meeles pidada. Kui uudiskirjad kordavad vaid sotsiaalmeedias nähtud reklaambännereid ja monotoonseid müügitekste, siis kaob kliendil huvi uudiskirja listis püsida ruttu. Siinkohal tulebki leida just Sinu ettevõtte olemuselt lähtuval see sisu, mis pakuks kliendile lisaväärtust ning mida ta mujalt kanalitest ei saa.

Kokkuvõtteks

Meiliturundus pole kindlasti mitte surnud, pigem hoopis uuele elule tärkamas. Kui Sa ei ole veel meiliturunduse tegemisega alustanud, siis soovitame Sul seda kindlasti teha. Juba homme, kui mitte täna.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga