LinkedIn turundus: kas ja miks seda teha?

LinkedIn turundus - kas ja miks seda teha? | MoliveryMedia turundusagentuur

LinkedIn turundus kogub üha rohkem populaarsust. Suuremal hulgal ettevõtteid toovad oma digiturundust just LinkedIn keskkonda. Täna uurimegi lähemalt, kuidas implementeerida LinkedIn oma ettevõtte B2B turundustegevustesse?

Kui kõik teised sotsiaalmeedia kanalid keskenduvad sellele, et hoida Sind lähedaste tegemistega igapäevaselt kursis, siis LinkedIn aitab Sinu professionaalsel võrgustikul kätt pulsil hoida.

LinkedIn’i eesmärk on hoida Sind teadlikuna, millega Su kolleegid, äripartnerid ja kliendid tegelevad, et saaksid olla produktiivsem ja edukam oma töös.

“The mission of LinkedIn is simple: connect the world’s professionals to make them more productive and succesful.”

LinkedIn missioon. Allikas: www.linkedin.com

LinkedIn’i kasutab tänaseks üle 690 miljoni inimese rohkem kui 200 riigist. Seetõttu ei saa me ka igapäevases B2B turundamisel sellest kanalist eemale vaadata.

NB! Kui oled juba LinkedIn’is turundamas, siis scrolli alla – toon artikli lõpuosas mõned näpunäited, millele tänasel päeval LinkedIn’is keskenduda võiksid!

Kuidas ja millist kasu LinkedIn turundus Sinu ettevõttele toob?

LinkedIn profiili luues tuleb igal kasutajal täita terve hulk lahtreid isikliku informatsiooniga.

Lahtrite hulka kuuluvad küsimused Sinu eelnevate töökogemuste, praeguse töökoha, hariduskäigu, erinevate oskuste, endiste tööandjate/koostööpartnerite tagasisidede kohta ja palju muud.

Kogu sisestatud info töödeldakse ja luuakse võimalused näiteks konkreetse ametipositsiooni, tööstaaži või oskustega inimesele näidata tasulisi reklaame.

Selle asemel, et kirjutada igavaid ja spämmina mõjuvaid müügimeile, jõuad Sa lihtsama vaevaga oma soovitud sihtrühmani.

Teisalt pakub LinkedIn praegusel hetkel suurepäraseid võimalusi oma ettevõtte jälgijaskonna kasvatamiseks orgaanilisel tasandil.

Kas mäletate 2010-2013 perioodi, kus Facebooki lehe jälgijaskonna kasvatamine oli lihtne ja kuluefektiivne, võrreldes sellega, kui palju rahalist ressurssi peab tänasel päeval rakendama, et Facebookis jälgijate arvu kasvatada?

LinkedIn on hetkel sarnases kasvufaasis nagu Facebook sel perioodil oli.

Me kõik teame, kuhu tol ajal Facebooki turundusse panustajad jõudnud on ja see on hea indikaator sellest, mida LinkedIn’i puhul oodata on.

Praegu on suurepärane aeg oma isiklik profiil LinkedIn’is luua, uusi tutvusi selle platvormi abil tekitada ja oma isikliku võrgustiku kaudu kasvatada oma ettevõtte lehe jälgijaskonda.

Kui Sul veel isiklikku profiili LinkedIn’is ei ole, siis loo see endale SIIN.

Veel ei ole liiga hilja alustada.

Nagu eelnevalt mainitud, on täna, nüüd ja praegu, fenomenaalne ajastus LinkedIn turundusega alustamiseks.

Suurim probleem, mis LinkedIn’i hetkel kimbutab, on kasutajate lühike külastusperiood platvormil.

2018.aasta statistika näitab, et keskmine LinkedIn kasutaja veetis platvormil kõigest 17 minutit KUUS!

Võrdluseks.

Keskmine inimene veedab Facebookis 58 minutit PÄEVAS! Vahe on märgatav!

See on üks põhjustest, miks LinkedIn on siiani teiste sotsiaalvõrgustike varju jäänud.

Tavainimene eelistab end tööpäeva lõpus välja lülitada ning vaadata Facebookis “kurr-njäuu” ja “kss-kss” videoid selle asemel, et lugeda postitusi masinõppe või majandusprognooside kohta LinkedIn’is.

Olukord on muutumas.

Vaadates enda või tutvusringkonna LinkedIn kasutamisharjumusi, on näha aktiivsuse kasvu.

Tuleb tunnistada, et ka koroonaviiruse pandeemia tõttu on LinkedIn kasutamine inimeste seas kasvanud.

Aega „surnuks“ lüüa oli rohkem, näoraamat sai kõik läbi scrollitud – järgmiseks “ohvriks” võeti LinkedIn.

Kas see jäi nüüd inimestele käitumisnormiks? Seda näitab aeg.

Tänasel päeval kasutab Eestis LinkedIn’i üle 213 000 inimese (oktoober 2019 seisuga).

Mida rohkem me ise sellele platvormile sisu loome ja inimestele väärtust pakume, seda rohkem LinkedIn’i platvormina kasutama hakatakse. Seda tihedamalt inimesed LinkedIn äpi avavad ja loodud sisu tarbivad.

Kui oled esimeste seas, nagu praegu, siis turundades LinkedIn’is aktiivselt ja õigesti, jõuad Sa edumaa sisse joosta kui need, kes hiljem alles jalgu kõhu alt välja võtma hakkavad.

10 soovitust, mida LinkedIn’is turundamisel meeles pidada.

1) Kasuta LinkedIn’i nii isiku- kui ka ettevõtte brändi edendamisel. Paralleelselt.

Ma ei väsi kordamast, et inimesed teevad äri teiste inimestega. Sinu enda isiklik bränd on sama tähtis, kui Su ettevõtte bränd.

Laiahaardeline ja mõjukas isiklik tutvusringkond on suureks abiks ettevõtte lehe kasvatamisel LinkedIn’is.

Panusta sisule ja väärtusele, jaga seda oma profiilil ja kutsu inimesi üles oma ettevõtte lehte jälgima. It works!

Sinu nägu on Sinu jälgijatele tuttav. Ettevõtte nimi ei pruugi seda olla. Alusta sellega, et lood sisu, kus Sind on füüsiliselt näha, et meelitada inimesi Sinu ettevõtte lehte jälgivaks lisama.

2) Sisu loeb, nagu ikka.

BS ei toida enam, nagu sotsiaalmeedia algusaastatel.

Tulles Facebooki JAGA & VÕIDA kampaaniatega LinkedIn keskkonda, võid oma ketsid juba varakult varna riputada.

Ettevõtja ning juhina on Sinu käsutuses meeletus koguses infot, mida oma valdkonna kohta ettevõttest välja kommunikeerida saad.

Loote igakuiseid turuanalüüse? Tee need inimestele lihtsasti seeditavaks. Loo postitusi, kus tood kogu info graafiku näol välja.

Kirjutate igakuiselt blogipostitusi? Võta blogipostitustest välja tähtsamad mõtteterad, mis Sinu sihtgruppi enim mõjutaksid.

Teete igakuiselt podcaste? Tükeldage parimad mõtteterad välja ning tehke tsitaadipostitusi.

SISUTURUNDUSE HACK
Kui juba podcaste teete, siis pange videokaamera ka juba filmima. Nii saate ühe võttepäevaga mitme erineva meediumi sisu kokku koguda ja erinevates kanalites distributeerida.

Tähtis on inimestele läbi sisuloome väärtust pakkuda.

Ära rõhu ainult üldimagoloogilisele/brändile suunatud sisule.

See, et tegemist on äriinimestele mõeldud platvormiga, ei tähenda, et kogu sisu peab olema suunatud ettevõtte brändi edendamiseks.

Too esile iseennast, juhte, töötajaid, äripartnereid, kliente. Inimesed teevad äri teiste inimestega, mitte ettevõtetega. Seda ei tasu unustada, kui sisu lood.

Sisupostitusel, millel pole ei lugu ega nägu, on sama, kui

3) “Invite Connections To Follow” funktsioon

Oma LinkedIn lehel saad Sa kutsuda oma kontakte Sinu LinkedIn lehte jälgima. Kasuta seda võimalust senikaua, kuniks inimeste LinkedIn profiilid pole veel liigsete teavitustega üle ujutatud.

Mäletad kui Facebooki kasutamise algusaegadel saadeti Sulle kutse mõnda lehte jälgima? Kui suur oli tõenäosus, et vajutasid “LIKE”? Kui palju sul üldse siis teavitusi tuli? Maksimaalselt 10?

Tänasel päeval, kui tund aega pole Facebooki sisse loginud, tuleb 100+ teavitust. Mis Sa arvad, kui suure hurraaga Sa mõnele lehele tänasel päeval “LIKE” vajutad?

Kuna LinkedIn kasutatakse ajaliselt vähem, siis tuleb tavakasutajal maksimaalselt 2-3 teavitust. Seetõttu on inimeste tähelepanu antud platvormil ka suurem. Turundajad pole jõudnud seda veel ära rikkuda 😊

Korraga on võimalik kutsuda 100 kontakti jälgima ettevõtte lehte.

4) “Notify Employees” funktsioon

Nii. Postitasid uue sisupostituse. Cool, job well done!

Kui Sinu ettevõttes on peale Sinu veel inimesi, siis kasuta “Notify Employees” nuppu, mis teavitab Sinu ettevõtte töötajaid, et uus postitus on lehele lisatud.

Hea võimalus tõsta postituse haaravust kiirelt ja mugavalt.

“Notify Employees” nupu leiad ettevõtte lehe adminivaates hiljuti avaldatud postituse juurest.
Oma töötajaid on võimalik teavitada uuest postitusest iga 24h tagant.
Kõikidele töötajatele tuleb LinkedIn’is teavitus lisatud postituse kohta.

5) Esimesed 30-60 minutit on postitamisel tähtsad!

Esimene tund ehk n-ö golden hour on postitamisel märksõnaks. Postitusi, mis esimese tunni jooksul saavad enim reaktsioone, kommentaare või jagamisi, näidatakse suuremale hulgale inimestele.

Kui Facebookis ja Instagramis on orgaaniline ulatus pigem väiksemapoolne ja selleks, et inimesteni jõuda tuleb reklaamiraha kulutada, siis LinkedIn’is seda ilmtingimata tegema ei pea.

Piisab tähelepanu saamiseks sellest, kui postitad väärtuslikku sisu, millega Sinu ettevõtte või isiklik kuulajaskond samastub.

6) Kasuta maksimaalselt 3 teemaviidet!

Kirjutades sisupostitusi LinkedIn’is, mõtle enda jaoks selgeks, milliseid teemaviiteid postituses kasutada võiks.

Kui loote ettevõtte lehele sisu inglise keeles, siis kasuta kindlasti inglisekeelseid teemaviiteid. Nii jõuate suurema hulga inimesteni globaalselt.

Pole hullu ka sellest, kui kasutate ainult eestikeelseid teemaviiteid.

7) Võimenda postitusi, et jõuda suurema jälgijaskonnani

Soovituslik on oma postitusi vahelduseks boostida suuremale jälgijaskonnale.

Esilekerkivate sotsiaalvõrgustike puhul ei tea Sa kunagi, millal on õige aeg reklaamimiseks.

Selleks ajaks kui eksperdid hakkavad rääkima, et tasuliste reklaamide loomine on tõusujoonel ja tasub end ära, võid Sa juba parima aja selleks maha magada.

8) Miinimum reklaamieelarve ühes päevas on 10€!

Tasulise reklaami loomisel LinkedIn’is tuleb arvestada sellega, et miinimum reklaamieelarve on seal 10€ päev.

Kui nüüd arvestada, et ligi 60 000 inimest kasutavad LinkedIn’i Eestis ja keskmiselt kulutatakse platvormil 17 minutit kuus, siis 1-päevastest testimistest ainuüksi ei piisa.

Et jõuda suurema hulga LinkedIn külastajateni, on vaja reklaamkampaaniat pikemalt aktiivsena hoida.

Meie soe soovitus on kvartali peale katsetada mingi konkreetse summaga. Kas siis teha reklaamkampaaniaid mingi perioodi peale jutti või kvartaalselt jagada mingiteks väiksemateks perioodideks.

Jagades pikemate perioodide peale oma eelarveid, maksimeerid Sa potentsiaalsete silmapaarideni jõudmist.

9) Tasulisi reklaame saab luua ainult inglise keeles

Reklaamide loomisel tasub olla teadlik, et reklaamtekstid peavad olema inglise keeles. Eestikeelsetele reklaamidele nõusolekuid ei anta.

Probleemide välitmiseks, looge reklaamtekstid koheselt inglise keelde.

10) LinkedIn Insight Tag = Facebook Pixel

Parima ülevaate saamiseks, millised LinkedIn kasutajad Sinu ettevõtte veebilehte külastavad, kasuta LinkedIn Insight Tagi.

Põhimõtteliselt on see samasugune JavaScripti koodjupp nagu seda on Facebook Pixel.

Selle abil saad hiljem Sinu ettevõtte veebilehte külastanud LinkedIn kasutajatele suunata sihitud reklaame.

Kasutades seda võimalust, tõuseb reklaamkampaaniate konversioonimäär ehk teisisõnu, kasutate LinkedIn turundusele kuluvat investeeringut kuluefektiivsemalt.

Loe lähemalt, “mis on LinkedIn Insight Tag” ja kuidas lisada oma kodulehele LinkedIn Insight Tag?.

Järeldus.

Kas LinkedIn turundusega on mõistlik tegeleda?

Kindlasti on.

Küsimus on, kas see Sinu ettevõtte pikemaajaliste plaanidega sobitub? Kas Sul või Sinu turundusmeeskonnal on aega ning ressurssi sellega iseseisvalt tegeleda? Või hoopis vajaminevaid oskusi, et seda edukalt teha?

Fakt on see, et LinkedIn on möödapääsmatu turunduskanal paljudele Eesti ettevõtetele, kes järgnevatel aastatel soovivad uusi kliente nii Eestis kui ka välismaalt leida.

Kas Sina oled väljakutseks valmis?

Taavi Altpuu, MoliveryMedia turundusstrateeg
taavi@moliverymedia.ee
+372 5349 9072

Lisalugemist – LinkedIn turundus:

Mis on LinkedIn Insight Tag?
Kuidas lisada oma kodulehele LinkedIn Insight Tag

Mõned faktid LinkedIn kohta:

LinkedIn loodi 2002.aastal. Suhtlusvõrgustik lansseeriti 2003.aasta mais (quick reminder – Facebook loodi 2004.aastal).

Algselt oli LinkedIn mõeldud Ameerikas tegutsevatele professionaalidele.

Aja möödudes nähti laienemisvõimalusi ka riigipiiridest väljaspool ja tänaseks tuntakse LinkedIn’i professionaalidele suunatud suhtlusvõrgustikuna rohkem kui 200 riigis.

LinkedIn muutus kasumlikuks ettevõtteks juba 2006.aastal ja ettevõtte aktsiate avalik kauplemine algas 2011.aastal.

2016.aasta detsembris omandas Microsoft LinkedIn’i.

LinkedIn’il on 33 globaalset kontorit. Meile lähim asub Stockholmis.

LinkedIn’i saab kasutada 24 erinevas keeles. Eesti keel nende hulka kahjuks ei kuulu.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga