Koroonaviirus ja digiturundus: ettevõtjad, mõelge strateegiliselt

Koroonaviirus ja digiturundus: ettevõtjad, mõelge strateegiliselt

Koroonaviirus ja digiturundus… Tabasin end selle artikli kirjutamise ajal mõttelt, et võib-olla polegi see eriolukord ja kodukontor praegu nii halb situatsioon, milles olla.

Saab ju rahulikult mõtteid mõlgutada, ilma et keegi segaks. Saab üle vaadata finantsprognoosid. Saab kärpida kulusid ja cappuccino (loe: kappuukkino) asemel vahelduseks vana hea pätika teha.

Aga mis kõige tähtsam – saab tegeleda tööasjadega, millega varasemalt pole olnud aega tegeleda.

MoliveryMedia tiimist tegeleb igaüks müügiga. Mõni rohkem ja mõni vähem. Kuid üldiselt tuleb otsustajatelt alati vastus: „mul pole digiturundusest rääkimiseks hetkel piisavalt aega, töö vajab tegemist“.

Well, sad news, homie. You aint got no job anymore

Tuntud Eesti vanasõna.

Viagra, süütus ja sellest saadud õppetund

Okei, tegelt pole see olukord nii hull midagi. Kindlasti on Sul tööd. Ja kindlasti tahad Sa praegu tööd juurde. Saan aru, et keeldusid mu pakkumisest tol hetkel. Ma ei võta seda südamesse, ausalt.

Tunnistan. Keeldun aegamisi isegi nendest pakkumistest, kus müüja soovib tõesti kliendile head ja teda aidata. Tema tulevikku paremaks vorpida.

Viimati keeldusin sellisest pakkumisest, kui mulle saadeti viagra kohta uudiskiri. Ma ei vastanud sellele. Siis tuli follow-up meil, kus olid uuesti kirjas toote kirjeldus ja selle kasulikkus (lubati külluslikku armastust of course).

Tekkis kiusatus. Mitte toodet tellida, aga lihtsalt vastata inimesele midagi. Et äkki ta ei proovi mulle tulevikus siis enam müüa.

Vastasin, et olen süütu. Pole toodet taris. Ja ei plaani seda ka järgnevate aastate jooksul kaotada.

Ma valetasin. Tundsin süümepiinu. Närisin järgneva nädala küüsi ja ootasin vastust.

Ja ma sain selle.

„Lugupeetud härra. Pole hullu midagi. Me ei plaani äritegevust lõpetada. Kui kellegi õnnelikuks tegemisel tunnete, et vurtsu jääb väheks, siis leiate meid alati www.maütlesinsulle.ee veebilehelt üles.

Lugupidamisega,
Mr. Karma“

Austasin Mr.Karma järjekindlust. Siiani pole mul vurtsu vaja läinud.

Kuid samas tabasin end mõttelt, et mis siis, kui üks päev jõuan olukorda, kus seda vaja peaks minema? Kas otsin siis tikutulega viagrat taga ja maksan selle eest kõrgemat hinda kui muidu? Võib-olla pean tekkinud viivituse tõttu “kellegi õnnelikuks tegemise” canceldama?

Õppetund peitub selles, et nagu koroonaviirus (COVID-19) meile näitab, võib vurtsu vaja minna äkitselt. Ja kui Sul tagataskust seda keemilist imerelva (siinkohal on mõeldud digiturundust) võtta pole, siis tasuks varuplaan välja mõelda. See, et Sul tänasel päeval seda vaja ei ole ei tähenda, et seda homne päev ellujäämiseks tarvis pole.

Praegu pole veel liiga hilja kuulata maad, mis võimalusi digiturundussektor Sinu ettevõtte müügikäibe kasvatamiseks pakkuda saab.

Digiturundus – it’s the same old shit

Meie viimasest suhtlusest pole palju muutunud, kui aus olla. Lihtsalt olukord on muutunud selliseks, kus digiturunduse vajalikkust hakatakse rohkem mõistma. Siin on paar põhjendust, miks see nii on:

Traditsiooniline B2B on keskendunud suuresti uute klientide/kontaktide leidmisele messidel.

See on ka arusaadav, sest B2B äris on näost-näkku suhtlus tähtsal kohal. Tänase eriolukorra puhul me seda teha ei saa, sest kõik massiüritused on kas tühistatud või teadmatusse aega edasi lükatud.

Viiruse mõju on olnud majandusele drastiline.

Aktsiaturud on suures languses. See võib olla majanduskriisi esimesi faase. Kas see nii ka on, seda ei tea meist veel keegi. Mida me teame, on see, et tegemist ei ole 2008.aastaga. Inimeste tarbimisharjumused on muutunud. Enamus meie tähelepanust pälvivad meie nutitelefonid.

Liikumine #staythefuckhome tähendab seda, et potentsiaalne klient ei näe Su ägedat 6 ruutmeetrist plakatit kuskil seina peal.

Ta ei näe ka digiekraanidel jooksvaid jaanitule reklaame. Miks? Sest ta nokib kodus nina ja mõtleb sellele, kas Jumanji esimene osa oli parem kui teine. Meie kui turundajate jaoks tekib kohe küsimus – kuidas me oma sõnumiga inimese pühamusse ehk koju jõuame? Paneme pead kokku ja mõtleme…. „Üks võimalus on inimesele akna taha minna“ ütleb Veljo. Ma ei tea, parandage mind, aga kas see natuke creepy pole, tho? Lihtsam on olla seal, kus on inimese tähelepanu – nutitelefonis – ja jätta oma brändist vähe inimlikum mulje.

Praktiliselt kõik ostud tehakse interneti kaudu

Kui varem on probleemiks olnud see, et ei oska või ei taha interneti kaudu tellimust esitada, siis nüüd on muutumas see tavapärasemaks. Aega nokitseda tellimuse kallal ju on. Kodus pole niikuinii midagi teha. Välja ka ei taha minna. Naabri Malvel pidi kohutav köha olema… Seetõttu tehaksegi tellimus kodus. Kui uus hambahari tuuakse järgmiseks päevaks koju ja klient on rahul, siis hakkab ta vaatama uusi tooteid, mida neti kaudu osta. Ja nii see klient välja õpetatakse.

Seega, mida me sellest järeldada võime? Pandeemia levik õpetab inimesi e-kaubandust eelistama brick-and-mortar poodidele ja üleüldiselt interneti kaudu tehingute tegemist tolereerima. Kuid kas Sinu ettevõte on sellisteks muutusteks valmis?

Konkurendid kärbivad meediaeelarveid

On vaid vähesed, kes sellises teadmatuses julgevad panustada oma ettevõtte turundusele. Eelmise kriisi ajal seda teinud ettevõtted lõikasid hiljem rohkelt vilju, samas kui teised vindusid ja uksi kinni lükkasid.

Muidugi tuleb arvestada sellega, et meediaeelarveid saab suurendada ainult siis, kui oled sektoris, milles on võimalik meediaeelarvet tõsta. Vaata numbritele otsa. Kui tunned end meediaeelarve tõstmisega mugavalt, siis go with it.

Artikli kirjutamise ajal palus Rando juurde lisada järgneva tsitaadi: “Be greedy when others are fearful”.

Let’s get real – mis on need tegevused, millele Sa praegu keskenduma peaksid?

Facebook Ads – tasuline reklaam

Ligi 700 000 inimest kasutab Facebooki. Platvorm ise on jõudnud punkti, kus enam ei näidata orgaaniliselt Sinu ettevõtte poolt loodud sisu. Selleks, et potentsiaalse kliendi silmapaarideni jõuda, tuleb maksta Facebookile jeene, dollareid või eurosid. Korraliku strateegia ja konkreetse tegevuskavaga on võimalik Facebook Adside kaudu genereerida korralikku käivet.

Mis räägib Facebook Adside kasuks? Täpne sihtimine, täpne statistika kampaania tulemuslikkusest, võimalus testida erinevaid kampaaniaid ja kinni keerata neid kampaaniaid, mis ei toimi. Seda ei saa näiteks välireklaami puhul väita.

Ära unusta enne Facebook Adside tegemist lisada oma kodulehele Facebook Pixel ja loo kindlasti ka Custom Audience’id, et saaksid hiljem taasturunduskampaaniaid Sinu veebilehte külastanud inimestele sihtida.

Facebooki grupid – orgaaniline

Leia üles need Facebooki grupid, mis on kuidagi seotud Sinu ettevõttega. Tekita arutelusid ja jaga seal vastava valdkonnaga seonduvat sisu.

Sisul on võim. Loo vestlusi ja uusi tutvusi, mitte ära müü nui neljaks inimestele oma toodet.

Facebook Marketplace – orgaaniline

Facebook Marketplace’i kasutab tänasel päeval suur hulk eestlasi.

Müü julgelt, sest see platvorm ongi müümiseks mõeldud.

Google Ads – tasuline reklaam

Google Adsi puhul on tegemist märksõnareklaamiga. Kui inimene otsib märksõna „rinnahoidjad“, siis tuleb Sinu pesureklaam nähtavale. Sobib väga hästi aktiivse vajadusega kliendi püüdmiseks.

Praeguse koroonaviiruse hulluses palume tungivalt silma peal hoida oma kampaaniatel. Koroonaviiruse leviku tõttu otsitakse hetkel rohkem just selle teemaga seonduvat. Seega soovitame kasutada negatiivseid märksõnu, mis välistaksid selle, et koolipoiss Urmo otsingule “koroonaviirus rinnahoidja” otsingul Sinu pesureklaami ei kuvataks.

Arvasid, et see on jälle üks Taavi loll nali? Tegelt ei ole. Koolipoiss Urmo otsis rinnahoidjat näomaskina kandva Hiina päritolu sensei meemi. Ta ei otsinud oma pruudile uut pesu. Seega maksid Sa ühe meemi kliki eest rõvedalt raha. Säh Sulle lolli nalja!

YouTube pre-roll – tasuline reklaam

YouTube on maailmas nr 2 otsingumootor. Ja kui Sa YouTube kasutanud oled, siis oled märganud reklaame, mida Sulle enne video näitamist kuvatakse. Praeguses olukorras, kus inimesed kodus aega veedavad ja otsivad meelelahutust (jah, ka YouTube kasutatakse selleks, mitte ainult Netflixi), siis tasub Sul mõelda, kas YouTube oleks sobiv koht enda turundamiseks.

Vaataja on sunnitud Sinu reklaami vaatama 5 sekundit. Soovitame selle aja jooksul inimest kõnetada. Muidu ta lihtsalt sulgeb Su reklaami. Pigem kasutada seda imagoloogiliste eesmärkide saavutamiseks.

Kui müüd lastetooteid, siis that’s the place where you should be. Lapsevanemad kasutavad YouTube lapsehoidjana. Lapsed valivad ise uued videod. Kui suudad lapses huvi tekitada – kiired liikumised, konkreetne üleskutse ja vinged visuaalid – siis oled oma eesmärgi täitnud. 36% USA perekondadest ütlevad, et nende peres mõjutavad ostuotsust just lapsed.

LinkedIn – orgaaniline

Eestis siiani veel musta lambana positsioneeriv sotsiaalmeedia kanal. Varasemalt kasutust leidnud kui CV andmebaasina, kus täideti oma CV ja jäädi ootama, kuniks personalispetsialistid inimestega ühendust võtaks. Tänaseks on see saanud professionaalide mekaks, kus jagatakse omavahel huvitavaid valdkonnapõhiseid insighte, motiveeritakse üksteist ja luuakse uusi ärisidemeid.

Kui veel LinkedIn’i ei kasuta, siis tee omale profiil. Jaga kasvõi enda profiilil sisu, kui ettevõtte lehte teha ei soovi. Reach on hetkel 80-90% – enamus Sinu suhtlusvõrgustikust näevad Sinu postitusi. Testi ise järele, sest statistika on Sulle nähtav.

LinkedIn Ads – tasuline reklaam

Kui siiani on arvatud, et LinkedIn on ainult B2B sektorile turundamiseks, siis tegelikult on seal premium toodete jaoks sobiv klientuur ka B2C sektoris. Sihtida saab üsna täpselt – hariduse, eelneva töökogemuse, praeguse ametipositsiooni, kasvõi praeguse ettevõtte kaudu, kus inimene töötab.

LinkedIn Adside tegemiseks pead arvestama min 10€/päev reklaamieelarvega. Tasub proovida!

Enne LinkedIn Adside tegemist ja klientide suunamist enda veebilehele, veendu, et Su veebilehele oleks lisatud Insight Tag (sama funktsioon nagu Facebook Pixelil), et saaksid taasturunduskampaaniaid teha ja vaadata lähemalt, kes Sinu reklaamidele reageerinud on.

Instagram Ads – tasuline reklaam

Instagramis on infomüra vähem kui Facebookis. Lisaks on Instagram oma ülesehituselt visuaalne. Professionaalne pilt müüb rohkem kui miski muu. Samas tasub teha eelnevalt eeltööd sihtrühma osas, kui Instagram Adse looma hakkad – võib-olla Sinu sihtrühm ei kasutagi Instagrami. Siis pole mõtet seda üldse kasutada. Üle 50% kasutajatest on seal naised ja suurema osa moodustavad platvormi kasutajatest 25-34.aastased.

Enne Instagramis reklaamimist tšeki platvorm ise üle. Kui reklaami tegema hakkad, siis arvesta Instagrami eripäradega. Nii oled kindel, et reklaamieelarve mida kulutad, saab kõige efektiivsemalt rakendatud.

Sisuturundus – orgaaniline

Võimalus luua usaldust ekspertarvamuse avaldamise teel. Kirjuta kasvõi lihtne blogipostitus mingil teemal, mis Sinu valdkonnas praegu põletab (ka see sama kirjutis siin on sisuturunduslik tekst). Sama teema kohta võid teha ka näiteks video või isegi podcasti, mille saad linti võtta, kui töökaaslasega selle teema üle Skype või Messengeri vahendusel arutlete.

Get creative! Inimesed tarbivad sisu tänasel päeval erinevalt. Proovi aru saada, mida Sinu valdkonnast huvitunud inimesed kõige rohkem sisu tarbimisel kasutavad. Samas pane paika enda jaoks need sisuvormid, mida suudad autentselt toota. Kõik ei ole loodud raadiohääleks või tõsielusarja näitlejannaks.

Meiliturundus – orgaaniline

Nendel rasketel aegadel jõuame otsaga tagasi meiliturunduseni. Nullindate alguses jõhkrate avamismääradega meilidest vaadati nullindate lõpus eemale. Samas asi toimis. Toimib ka siiani. Loo süsteemid, et saaksid hakata koguma uudiskirja saajate meililisti. Meiliturunduse puhul loo väärtust. Kui seda ei tee, siis ei hoia inimesi Sinu uudiskirja lugemas mitte miski.

Uudiskirja kasuks räägib see, et aja jooksul kogud Sa suure tõenäosusega kvaliteetse meililisti, kes on Sinu tegevusest suuremal või vähemalt määral huvitatud. Kui selline raske olukord tekib, jõuad Sa suure hulga otsustajani vaid ühe e-maili kaudu. Ja seda üldiselt tasuta (Mailchimpiga näiteks kuni 2000 kontaktiga meililistid tasuta).

Sisu loeb. Kvaliteet ületab kvantiteeti.

Kasuta ära meiliturundustarkvarade automatiseeritavaid funktsioone. Nii saad Sa automaatselt kliendile saata Sinu enda poolt valitud intervallide kaudu valitud meile.

Veebileht – tasuline

Veebilehe arendamist või uuendamist lükatakse tavaliselt pikalt edasi. We’ve got good news for you, mate! SUL ON JU PRAEGU AEGA!
Aga tark ei torma. Mõtle enda jaoks selgelt läbi, mis on teie soovid. See, mida lõpuks tegema asutakse, sõltub muidugi agentuurist, kellega koostööd alustate.

Enne koostöö algust proovige selgitada välja, kuidas koostööpartneri workflow välja näeb. Mis tegevusi ta selleks teeb, et luua teile parim veebileht. Kui ta ei tee eelnevate või potentsiaalsete klientide, teie ettevõtte töötajate või mõne muu sihtgrupiga eelnevalt intervjuusid, then there’s a MEGA TIP ALERT – you’re in deep shit!

Soovid kaardistada oma võimalusi digiturundusmaailmas?

Ja siin me nüüd oleme. Taaskord. Nokk kinni ja saba lahti.

Sa lugesid jälle läbi, mis ma Sulle eelmisel korral kirjutasin. Tol hetkel ütlesid, et sein on ees.

Mõtle sellele teemale – tänases olukorras tasub ehk lähemalt kuulata, millised võimalused Sinu ettevõttel digiturundusmaastikul oleksid, et müügikäivet tõsta!

Kui oled huvitatud tasuta konsultatsioonist, siis kirjuta mulle taavi@moliverymedia.ee või helista +372 5349 9072.

Seniks aga hoidke teineteist ja püsige terved!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga