Tekkis turundusalaseid küsimusi?

Kui Sa ei saanud siit oma küsimusele vastust, siis kirjuta meile info@moliverymedia.ee ja leiame koos Sinu küsimusele vastuse!

1. Kuidas koostöö MoliveryMediaga välja näeb?

Kaasaegse digiturundusmaailma mitmeid tahke on kindlasti keeruline mõista. Millele peaksid Sina rõhku panema või milliseid kanaleid kasutama? Kuidas üldse kõige selle müra keskelt välja paista?

 

Võimalusi on mitmeid ja õigete lahenduste leidmiseks ei pea enda aega katsetamisele kulutama. MoliveryMedia on siin ning võtab kõik need mured ja probleemid enda lahendada. Alustades müüginumbrite suurendamisega ning lõpetades ettevõtte bränditeadlikkuse tõstmisega, enam ei pea Sa mõtlema sellele, kuidas seda kõike lihtsasti teha. Meie aitame Sind! 

 

Kõik algab eesmärkide seadmisest. Mida sa järgmise kuue kuu, aasta või kolmega saavutada soovid? Meid huvitavad väga sinu ärilised eesmärgid ning mida ambitsioonikamad need on, seda parem. Kindlasti tahame ka rohkem infot sinu ettevõtte, selle klientide ja tähtsaimate konkurentide kohta. Antud informatsiooni põhjal oskame kokku panna projekti esialgse turundusstrateegia, milles võtame arvesse seda, mida oled ise varasemalt teinud ning kuidas seda veel paremaks teha saab. 

 

Eduka koostöö alguses määrame vastavalt projekti iseloomule sinu ettevõtte projektijuhi, kes jääb vastutama ülesannete täitmise eest ning samuti igapäevaseks kontaktisikuks. See aga ei tähenda, et saad endale abiks ainult ühe turundusspetsialisti. Algusest peale on meie üheks suureks tugevuseks olnud meeskond. Tiimitöö on tänapäeval igas kollektiivis oluline. Probleemide lahendamisel ja ideede genereerimisel toetume tihti teistele tiimiliikmetele. Sama põhimõtet rakendame ka oma klientide puhul ehk iga projektijuhi taga on väga mitmekülgse taustaga meeskond, kes igale probleemile lahenduse leiab. 

 

Me ei taha olla see hall kogu kuskil eemal, kes kord kuus saadab arve ning sellega kogu suhtlus piirdubki. Kui me ei helista või kirjuta sulle igapäevaselt, siis kord nädalas kindlasti. Anname aimu sellest, mida teeme ning millised on tulemused, kuidas läheb eesmärkidel ning millised on probleemid. Kõik selle paneme igakuiselt ka kirja, lisame juurde erinevad graafikud ja tabelid ning teeme põhjaliku analüüsi. Põhjaliku raporti saadame sulle iga uue kuu alguses. 

2. Kui kaua olete turundusalaselt juba tegutsenud?

Turundusalane kogemus ulatub 2015.aastasse.

3. Milliseid sotsiaalmeedia kanaleid ma kasutama peaksin?

Erinevaid sotsiaalmeedia kanaleid, kus Sinu ettevõte võiks oma sõnumeid levitada, on palju. Eesti turul on 5 põhilist kanalit, kus erineva vanusegrupi inimesed aega veedavad:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Snapchat
  • TikTok

4. Kuidas aitab digiturundus mul soovitud eesmärke täita?

Soovitud eesmärke aitab täita planeeritud tegevuste elluviimine. Selleks tuleb luua eelnevalt strateegia ja tegevuskava. Siin on mõned näited, milliseid eesmärke on digiturunduse abil võimalik saavutada:

  1. Müügi kasvatamine
  2. Bränditeadlikkuse tõstmine
  3. Oma sõnumi kommunikeerimine uutele potentsiaalsetele klientidele
  4. Veebilehe külastajate arvu kasvatamine
  5. Sisu allalaetavuse kasvatamine
  6. Videovaatamiste kasvatamine
  7. jpm.

5. Millistes sotsiaalmeedia kanalites videoturundust teha?

Meie soovitame Eesti turust lähtuvalt nendes kanalites videoturundust teha:

  1. Facebook
  2. Instagram
  3. YouTube
  4. LinkedIn

6. Kas teha videoturundust iseseisvalt?

Sellise valiku ees on üldiselt ettevõtted, kelle meeskonnas on inimene, kes videoproduktsiooniga varasemalt tegelenud on või need, kel pole piisavalt ressursse professionaalidelt teenuse sisse ostmiseks.

Videoturunduse tegemiseks ei ole vaja kuigi kallist ja professionaalset videotehnikat. Tänapäeval saab tavalise nutitelefoniga teha väga hea kvaliteediga videosid. Lisaks pildikvaliteedile tuleb rõhku pöörata helile – hea heli mängib tihti suuremat rolli kui pildikvaliteet.

Ise videoturundust tehes tasub meeles pidada, et sotsiaalmeedias videoturunduse tegemiseks on vaja head ideed, läbimõeldud süžeed ja platvormidele vastavaid videoformaate. Ise videoturundust tehes soovitame panustada live videotele, sest:

  1. Seda pole hiljem vaja monteerida ehk selle ajakulu on kordades väiksem;
  2. Suhtlus potentsiaalsete klientidega on vahetum;
  3. Live sessioonis saavad inimesed küsida Sinult otse küsimusi, millele Sa vastuseid annad ehk väärtus, mis potentsiaalsele kliendile annad, on tema küsimusele vastates kordades suurem.

7. Mida soovitate kodulehe optimeerimisel silmas pidada?

  1. Enne veebilehe tekstide kirjutamist tee põhjalik uurimistöö, milliseid märksõnu inimesed Sinu valdkonnaga seonduvate toodete/teenuste ostmisel/otsimisel kasutavad. Kiire ülevaate märksõnadest saad kasutades Google tasuta tööriista Keyword Planner’it. Lisaks sellele soovitame läbi viia küsitluse, kus palud inimestel Sinu valdkonnaga seonduvaid märksõnu välja pakkuda, mida nemad kasutaksid Sinu toodete/teenuste otsimisel. See võib esile tuua ka sellised märksõnad, millele Sa kunagi tähelepanu pööranud ei olegi. 
  2. Veebitekstide esimeses paragrahvis PEAB 100% olema teema kohta käiv märksõna sees. Veebitekstide kirjutamisel pea meeles, et kasutaksid märksõnu normaalses koguses. Üle ei ole mõtet märksõnade rohkusega pingutada ja liiga vähe pole ka hea neid lisada.
  3. Pea meeles, et veebilehtede või blogipostituste pealkirja pikkus peaks olema maksimaalselt kuni 60 tähemärki! Kui soovid kasutada pealkirjas rohkem tähemärke, siis paiguta tähtsad märksõnad pealkirjas ettepoole.
  4. Jaota tekstid alalõikudesse, kuid pea silmas, et igas alalõigus oleks maksimaalselt 250 sõna.
  5. Alalõikudele lisa teemakohased pealkirjad, mis sisaldaksid soovitud märksõna!
  6. Veebitekstide esialgsel valmimisel loe need mitu korda läbi. Ühe korra mõtteis. Ja teine kord valju häälega. Keskendu kontrollimisel sellele, et kirjutatud tekst oleks loogiline ja selgesti arusaadav. Võta tekstidest välja ebaoluline informatsioon ja muuda tekstid kompaktsemaks. 
  7. Blogipostituste muutmisel/loomisel kasuta sarnast tekstide kirjutamise metoodikat, nagu veebitekstide kirjutamisel. Siin aga pea silmas, et Google’i silmis nimetatakse heaks blogipostituseks sisukat ja väärtuslikku blogipostitust, mis sisaldab endas soovituslikult rohkem kui 900 sõna.
  8. Lisa postitustele juurde pildimaterjali. Pea meeles, et blogipostituse pilt ei tohiks esile tulla enne postituse teksti. Tee kõik selleks, et kui inimene Sinu lehele jõuab, siis saaks ta kohe oma soovidele vastavat sisu tarbima hakata. Suur pilt blogipostituse alguses ei aita Sul seda eesmärki täita!
  9. Lisa blogipostitustesse videomaterjali. Visuaalne pool on blogipostitustes tähtis ja video mängib siinkohal suurt rolli. Tuletame meelde, et Google’il on oma videoplatvorm olemas, milleks on YouTube. Lisades video YouTube keskkonda ja kasutades sama videot ka blogipostituses, tõuseb koheselt Google’i silmis Sinu postituse väärtus. Oleme seda enda peal edukalt proovinud ja soovitame seda teistelgi teha!
    PS! Lisaks on soovitatav kasutada samu märksõnu oma YouTube video pealkirja ja kirjeldava teksti kirjutamisel!
  10. Vaata üle kirjutatud laused, mis koosnevad rohkemast kui 20 sõnast. Pikki ja lohisevaid lauseid on inimestel raske jälgida ja nendest aru saada. Google teab seda ja võtab seda arvesse. Piirdu 20 sõnaga ühes lauses. Kui lauses on rohkem kui 20 sõna, siis proovi moodustada ühest lausest 2 lauset.
  11. Sinu loodavates tootetekstides või blogipostitustes peab olema märksõna ka teksti sees. 
  12. Lisa oma postitusse väliseid linke! Nii nagu uurimistöö kirjutamisel ülikoolis vaadatakse viiteid, nii peab neid tähtsaks ka Google. Mida rohkem viiteid Sinu postituses on teistele veebilehtedele, seda rohke
  13. Lisa oma postitusse veebilehe siseseid linke! Blogipostitust kirjutades proovi linkida uude blogipostitusse ka eelnevaid teemasid. Seda saad teha näiteks nii: „Eelmises blogipostituses rääkisime Google AdWords märksõnareklaamist, selle kohta saad lugeda siit. Täna aga räägime SEO’st“.
  14. Veebilehekülje või blogipostituse veebiaadressit on Sul võimalik muuta. Vaata üle, et URL’is oleks kirjas märksõna, mille ümber kogu teksti üles ehitad. Ka see aitab Google otsimootoris paremini nähtavaks saada.
  15. Oma veebitekste kirjutades ja otsimootoritele optimeerides pea silmas, et otsimootorit kasutab inimene küsimustele vastuste saamiseks. Ka Sinu veebitekstid peaksid olema üles ehitatud olema selliselt, et Sa annaksid inimesele vastuseid. Mida kauem inimene Sinu lehel aega viidab ja kasulikku infot leiab, seda parem!
  16. Veebitekste luues keskendu 1-2 märksõnale. Hea, kui need oleksid pikead märksõnad, nagu näiteks „Instagrami turundus“ või „Facebooki turundus“
  17. Enne kui veebitekstid avalikustad, siis küsi tagasisidet. Pea meeles, et hea sõber ei anna alati parimat tagasisidet. Küsi abi mõnelt oma kliendilt või veel parem konkurendilt, kes hea meelega Sulle puid alla viskaks!

8. Milleks kasutada Google otsimootori reklaame?

Kuna inimesed teevad otsingumootorites üha rohkem päringuid toodete ja teenuste kohta, siis on tähtis olla oma konkurentidest otsingumootorites eespool. Kui Sinu veebileht ei tule orgaaniliselt otsingumootorites esile, siis tuleb Sul teha tasulist reklaami. Statistika näitab, et lõviosa klikkidest saavad otsingumootori kolm esimest näidatavat linki ning väga harva jõutakse esimesest lehest kaugemale. Otsingumootoris heal positsioonil ehk konkurentidest eespool paiknemine on Sinu ettevõtte arenemisel kriitiline! Miks peaksid Sinu potentsiaalsed kliendid kulutama aega Sinu ettevõtte leidmiseks, kui nad leiavad internetist Sinu konkurendi hõlpsamini üles?

9. Mis on Facebook Pixeli funktsioonid?

  1. Reklaamide sihtimine
  2. Reklaamide optimeerimine
  3. Reklaamide analüüs
  4. Potentsiaalsete sihtrühmade loomine

10. Mida Facebooki strateegia loomisel silmas pidada?

Meie soovitame Facebooki strateegia loomisel lähtuda nendest punktidest:

  1. Mõista oma eesmärke
  2. Loo mõõdetavad sammud, mis Sind lõppeesmärgini viivad
  3. Loo täpne ettekujutus oma kliendist
  4. Uuri, mida konkurendid teevad
  5. Loo postituste sisuplaan