Google Analytics seadistamine

Google Analytics konto seadistamine | MoliveryMedia

Nüüd, kus Sul on Google Analytics konto edukalt loodud ja veebilehele lisatud, on paslik teha esmane Google Analytics seadistamine, et see esimesest päevast alates Sulle vajalikku infot koguma hakkaks.

Allikapõhiste funktsioonide seadistamine (Property Settings)

Põhiseaded (Basic Settings)

Allikate kaudu on Sul võimalik kasutada erinevaid tööriistu raporteerimiseks.

Google Analytics Property Settings

Property Settings alt saad Sa muuta oma allika nime, uuendada allika URL-I, valida esmase vaate ning lisada valdkonna kategooria.

Property Settings Basic Settings

Data Collection for Advertiser Features

Funktsioon võimaldab Sul koguda Google-põhist informatsiooni veebikülastajate demograafiliste ja kategooriliste huvipunktide kohta.

Selle funktsiooni kasutamise suureks eeliseks on asjaolu, et see võimaldab luua taasturundamiseks vajalikke liste Display Ads kampaaniate jaoks.

Data Collection for Advertiser Features seadistamisel tasub läbi mõelda kasutajate privaatsuse ja GDPR’iga seonduvad teemad. Kui otsustate seda lahendust kasutada, siis tuleks selle kohta ka kodulehe privaatsustingimused kasutatava funktsiooniga vastavusse viia.

Vali menüüst Tracking Info ning Data Collection.

Lülita kõik nupud sisse ehk On positsiooni.

Data Collection for Advertiser Features

Seda statistikat saad kasutada ka teiste kampaania puhul, kus on võimalik demograafilist statistikat sihtimiseks kasutada.

Google Ads kasutajad saavad ühendada oma Analytics kasutajaga ning luua täpseid liste külastajatepõhiste segmentide kaupa. Tänu Google Ads ja Google Analytics ühendamisele on võimalik Google Analyticsis demograafilist ja kategooriate põhiseid huvisid võimalik näha kahe raporti kaudu.

Kuidas Google Analyticsist täpseid taasturunduskampaaniate liste luua? Vaata lähemalt SIIT.

Hea teada

Külastajate privaatsust ja GDPR-i silmas pidades, võiks see seadistus olla lahendatud kas dünaamiliselt Google Tag Manageriga (allowAdFeatures = true/false) või siis Google Consent Mode’iga (sõltuvalt külastaja cookie consent valikutest).

Tehniliselt on tegemist DoubleClick küpsiste lubamisega, mille kaudu jagatakse kasutajate andmeid kolmandate osapooltega turunduslikel eesmärkidel. Suur osa ettevõtteid teadlikult eiravad seda ja võtavad seeläbi ka teatud mõttes riski, mis võib ennast õigustada, aga ei pruugi.

Taavi Kalvi
Holini Google Ads Agency

Sessiooni lõpp (Session Timeout)

Session Timeout määrab sessiooni lõpetamise, kui kasutaja on olnud mitteaktiivne.

Vaikimisi on igal Google Analytics kasutajal Session Timeout seadistatud 30 minuti peale. Seda 30 minutit hakatakse lugema viimasest klikist/vajutusest (event, pageview, ecommerce hit jpt), mis on külastaja poolt Google Analyticsisse saadetud.

Hea teada

Kell 00:00 alustatakse kõik pooleliolevad GA sessioonid uuesti. Kui külastaja tuleb kodulehele 23:59 ja lahkub 00:02, siis genereeritakse kaks GA sessiooni (mõlema päeva kohta üks).

Universal Analytics ja Google Analytics 4 sessiooni definitsioonid on erinevad. 30 minuti sessiooni lõppemise loogika on mõlemal sama, aga Universal Analytics puhul, kui külastaja tuleb 30 minuti sees uue turunduskanali kaudu lehele, siis alustatakse uut sessiooni.

GA4 puhul, kui külastaja tuleb käimasoleva sessiooni ehk 30-minutilise mitteaktiivse ajaperioodi sees uue kanali kaudu lehele, siis uut sessiooni ei alustata, vaid vana jätkub. See on ka üks põhjustest, miks GA4 näitab väiksemat sessioonide arvu, kui Universal Analytics.

Session Timeout muutmisega tuleb olla ettevaatlik. Selle muutmine mõjutab otseselt sessioonide arvu GA-s, seeläbi ka konversioonimäärasid ning teisi olulisi mõõdikuid. Minu soovitus on valida kohe alguses välja üks ärile vastav session timeout ning sega hilisemalt mitte muuta.

Kui seda seadistust hiljem muuta, siis varasemad andmed pole enam võrreldevad uute andmetega, sest session timeout seadistus on n-ö alusmõõdik enamikele mõõdikutele. Kui on soov seda muuta, siis soovitan luua uue GA property ning seal esialgu andmeid analüüsida ja võrrelda. Alles siis soovi korral muudatus sisse viia.

Taavi Kalvi
Holini – Google Ads agentuur

Lisalugemist:

Universal Analytics sessiooni definitsioon.
GA4 sessiooni definitsioon.

Session timeout - Google Analytics

Kampaania lõpp (Campaign Timeout)

Campaign Timeout funktsioon aitab Sul määratleda, millises ajavahemikus kampaaniad külastaja tehinguni viivad.

Näide:

Campaign Timeout on seadistatud 7 päeva peale.

Kui “Ainult täna -40% e-kursused” Facebooki kampaania tõi Su veebilehele külastaja, kes vaatas toodet ning 14 päeva hiljem otsustab veebibrauseri domeeniribale Sinu kodulehe aadressi sisestada ja e-kursuse soetada, siis Google Analyticsi silmis viis tehinguni otsene liiklus kodulehele.

Kui klient oleks e-kursuse 7 päeva jooksul soetanud, siis Google Analyticsi silmis aitas “Ainult täna -40% e-kursused” Facebooki kampaania tehinguni viia.

Liiga pikk Campaign Timeout ei ole ka jällegi hea.

Näide:

Campaign Timeout on seadistatud 6 kuu peale.

Keskmiselt sooritatakse ost Sinu e-poes näiteks 5 päeva jooksul pärast esimest külastust.

Järelikult oleks Sul mõistlik seadistada Campaign Timeout 7 päeva peale. Nii saad Sa detailsemat statistikat oma e-poes tehtavate tegevuste kohta.

E-kaubandusega tegelevatel ettevõtetel on soovituslik see number väiksemaks muuta, sest erinevaid kampaaniaid tehakse e-kaubanduses rohkem kui näiteks B2B ettevõtetes. B2B ettevõtete puhul on mõistlik seadistada see tulenevalt kampaaniate intervallist.

Campaign timeout

Hea teada:

Campaign Timeout muutmine mõjutab samuti kogu kanalite attributionit Google Analyticsis, mistõttu tasub selle seadistamisega olla ettevaatlik.

Kui antud seadistust muuta, siis pole turunduskanalite andmed kuidagimoodi enam võrreldavad varasema perioodiga. Kui seda seadistust muutma hakata, siis tasub 5x üle mõelda, kas see on ikkagi vajalik ja mõistlik samm.

Kui seda on soov muuta, siis mu soovitus on tekitada uus GA property ning kõigepealt testida paar kuud uut campaign timeout seadistust, võrrelda andmete erinevust kahes propertys ning siis jätkata endale sobiva lahendusega.

Google Analyticsi eesmärk on näidata kanalite raportis nii vähe direct liiklust kui vähegi võimalik. Arvestada tuleks sellega, et mida lühemaks teha campaign timeout, seda suuremaks direct liikluse osakaal tõenäoliselt ka muutub. Direct kanal on sisuliselt n-ö must kast, millest erilisi järeldusi teha ei saa.

Taavi Kalvi
Holini – Google Ads agentuur

Suunamiste välistamise list (Referral Exclusion List)

Referral Exclusion List aitab Google Analyticsile öelda, millistelt domeenidelt tulnud liikluse puhul me ei soovi uut sessiooni uue campaign attributioniga alustada, vaid vana käimasolevat sessiooni jätkata.

Näide:

Sul on e-pood ja Sa soovid mõõta oma Facebooki reklaamide efektiivsust. Kuidas Sa seda teed?

Esmalt on Sul vaja Google Analyticsis seadistada “Edukas ost” eesmärk (Goal) või integreerida eCommerce funktsioon veebilehega.

Teiseks, lähed Sa Acquisition => All Traffic => Source/Medium raportisse.

Seal avastad Sa koheselt, et kuigi inimene tuli Facebooki reklaami kaudu Sinu veebilehele ja tegelikult ostis Sinu e-poest, siis Google Analytics näitab, et müügi tõi liiklus payment.maksekeskus.ee lehelt.

payment.maksekeskus.ee referral exclusion list

Miks nii?

Sinu e-pood suunab makse sooritamiseks inimesed teisele domeenile. Kui inimene makse sooritab payment.maksekeskus.ee lehel, siis suunatakse nad tagasi Sinu domeenile. Kuigi tegemist on sama sessiooniga, siis teisele domeenile suunamine on vaikimisi Google Analyticsile indikaatoriks, et ost sooritati payment.maksekeskus.ee kaudu.  

Et Google Analytics näitaks algselt müüki toonud kanalit, tuleb toimida järgnevalt:

  1. Admin
  2. Property Settings alt vali Tracking Info
  3. Avanevast menüüst vali Referral Exclusion List

Vajuta nupule Add Referral Exclusion ning lisa suunavad domeenid, keda soovid välistada:

  • Maksekeskus.ee
  • Swedbank.ee
  • Swedbank.lv
  • Paypal.com
  • Jpt (olenevalt makselahendusest, mida kasutad).
Add Referral Exclusion

Search Term Exclusion List

Võimaldab otsingu märksõnu eraldada otsitulemustest. Kõige tihedamalt kasutatakse seda oma domeeni eraldamiseks, et see ei läheks orgaaniliste otsitulemuste alla Google Analyticsis.

Kui Sa lisad oma domeeni Search Term Exclusion List alla, siis liigitatakse otsingust http://www.domeen.xyz kaudu tulnud kasutajad otsese liikluse all (direct traffic).

Search Term Exclusion List

Google teenuste linkimine (Google Ads & Google Search Console)

Kaks põhilist Google teenust, mis annavad Sulle Google Analyticsis parema ülevaate turundustegevustest on:

  1. Google Search Console. Jälgi oma veebilehe orgaaniliste otsingute tulemusi.
  2. Google Ads. Mõõda oma PPC tegevuste mõju.
Google Search Console ja Google Ads ühendamine Google Analytics'iga

Google Search Console

Google Search Console annab hea ülevaate orgaanilistest märksõnadest, mille kaudu inimesed tee Sinu veebileheni leiavad, milliseid lehti nad külastavad ja kuidas Sinu SEO tegevused mõjutavad leitavust otsimootoris.

All Products sektsioonis leiad Sa teenuse Search Console. Järgmisena vajuta nupule Link Google Search Console.

Google Searh Console ühendamine Google Analyticsiga

Järgmisena vajuta nupule Add.

Nüüd suunatakse Sind Google Search Console, kus Sul on vaja mõlemad kasutajad omavahel siduda.

Search Console statistika avaldub Acquisition sektsioonis Sinu raportite all:

Google Ads

Kui Sa investeerid Google Ads reklaamidesse, siis on Ads ja Analytics ühendamine no-brainer.

Ühildatavus annab Sulle Google Ads’is võimaluse:

  • Google Ads raportitesse üle kanda Goals ja Ecommerce raporteid;
  • Võimaluse kasutada Google Analyticsi täpsete taasturunduse listide loomiseks;
  • Lisamõõdikuid Analyticsist, mida saab üle kanda Google Ads raportitesse.

Google Analyticsis annab võimaluse:

  • Paremini aru saada multi-channel statistikast;
  • Erinevaid sisseehitatud raportite põhju Google Ads statistika tõlgendamiseks;
  • Hulgaliselt lisavõimalusi statistika segmenteerimiseks.

Kõige rohkem saavad kasu sellest e-kaubandusega tegelevad ettevõtted.

Google Ads ja Google Analytics omavaheline sidumine annab Sulle võimaluse efektiivsemalt oma reklaamieelarvet Google Ads’is planeerida.

Taasturunduse jaoks sihtrühmade loomiseks navigeeri Audience Definitions ning Audiences.

Google Ads ühendamine Google Analyticsiga

Taasturunduse jaoks saab luua erinevaid sihtrühmasid, nagu näiteks selle põhjal, kui mitut veebilehte külastajad sessiooni ajal külastasid või selle põhjal, kas nad täitsid mõne eesmärgi või mitte.

Näiteks, kui Sul on e-pood, mis müüb elektroonikat, siis on Sul võimalik luua sihtrühm, kes on üle 4 minuti veetnud aega fototarvikute sektsioonist, külastanud mälukaartide alamlehte või lisanud Sinu tooteid ostukorvi, aga näiteks lõpuks ikka ei ostnud midagi. Sellistele külastajatele on Sul võimalik luua Google Ads Display reklaame, et tuua nad tagasi veebilehele oma ostu lõpetama.

Oma Google Ads konto sidumiseks Google Analyticsiga on vaja teha paar klikki:

1.Kliki Google Ads konsoolis üleval paremal nurgas asuvale ikoonile “Tools & Settings”

2. Avanevas menüüs navigeeri Setup sektsiooni ning vajuta nupule Linked accounts.

3. Vajuta Google Analytics (UA) sektsioonis nupule Details. Kui soovid GA4 kasutajat linkida Google Ads kontoga, siis vajuta Google Analytics (GA4) & Firebase sektsioonis asuva Details nupule.

4. Actions veeru all olevale nupule LINK vajutades, saad Sa lisada oma Google Analytics allika Google Ads kontoga.

5. Vajuta Import site metrics.

6. Vajuta Save.

User-ID jälgimine

Selleks, et User-ID paremini mõista, on meil vaja aru saada, kuidas Google Analytics GA3 ehk Universal Analytics infot kogub.

1) Esimese külastuse kodulehele teeb X kasutaja mobiiltelefoni kaudu
2) Teise külastuse teeb X kasutaja tahvelarvuti kaudu, eesmärgiga laadida alla tootekataloog
3) Kolmanda külastuse teeb X kasutaja arvuti kaudu, eesmärgiga osta toode e-poest

Universal Analytics seob need kolm külastust ühe ja sama kasutaja X asemel (X-X-X) kolme erineva unikaalse kasutajana (X-Y-Z).

Kui Sinu kodulehel loovad külastajad oma konto, siis on võimalik Google Analyticsisse sisestada kontopõhist informatsiooni, olenemata sellest, kas külastad kodulehte tahvelarvutist või telefonist – tähtis on see, et oleksid oma kontoga sisse logitud.

User-ID kasutuselevõtmine on keerulisem protsess ning vajab suure tõenäosusega abikätt arendajalt. Loe selle kohta lähemalt SIIT.

Enable the User-ID feature

Custom Definitions

Custom Definitions annab Sulle võimaluse kombineerida Google Analytics andmeid Analyticsi väliste andmetega (näiteks CRM andmetega).

Andmed, mida Sul võiks vaja minna Google Analyticsisse edastada välistest andmeallikatest:

1) Blogipostituste autorid
2) Sisseloginud kasutajad platvormil
3) Praegused tasemed, kus mängijad parasjagu on jpm.

Lisalugemist:

  1. Google Support
  2. Analytics Mania
  3. Simo Ahava blogi
Google Analytics Custom Definitions

Google Signals

Google Signals võimaldab Sul:

1) Näidata veebilehe külastajatele taasturunduskampaaniaid erinevates seadmetes Google kasutajatele, kes on sisse lülitanud Ads Personalization funktsiooni.

2) Näha kasutajapõhiseid andmeid Cross Device raportites. Seda statistikat kuvatakse päevast, mil Google Signals seadistatud sai.

Lisainfot Google Signals kohta leiad SIIT.

Data Retention ehk andmete säilitamine

Data Retention annab Sulle võimaluse kontrollida, kui kaua Sa soovid veebilehe külastajate infot talletada. Soovituslik on sisse lülitada “Reset on new activity” funktsioon, mis jätkab aktiivse kasutaja info kogumist ka pärast esimest külastust kodulehel.

Vaatepõhised seadistused ehk View Settings

Ühel Google Analytics kasutajal võib olla kuni 50 erinevat allikat või individuaalset veebilehte.

Allikate all võib olla kuni 25 erinevat vaadet, mida kasutatakse erinevate andmete analüüsimiseks ning nende raporteerimiseks. Igat vaadet on võimalik seadistada täpselt selliselt, kuidas Sa statistikat näha soovid.

Lisavaadete loomine annab Sulle võimaluse filtreerida statistikat – näiteks eesmärkide või konversioonide alusel. Vaadete loomisel arvesta asjaoluga, et kui Sa lood uue vaate, siis eelmiste perioodide statistikat uues vaates ei kuvata.

Google Analytics konto seadistamise hierarhia 2 erineva konto näitel

Google Analytics vaadete seadistamine

Kui Sa pole ise loonud lisavaadet Google Analyticsis, siis on Sinu Google Analytics default vaateks nimetatud All Web Site Data, mis on mõistlik seadistada Raw Data vaateks (loe lähemalt altpoolt). Ise saad uusi vaateid luua Google Analytics seadetes.

Uue vaate ehk View loomine Google Analyticsis.

Nimeta uuele vaatele nimetus, mis aitab Sul eristada baasvaadet teistest.

New Reporting | View Google Analytics

1 – Production View

Vaade, kus Sa pidevalt andmete analüüsimisega tegeled. Siia vaatesse on Sul seadistatud eelnevalt testitud ja toimivad eesmärgid, tegevused, filtrid jne.

2 – Test View

Vaade, kus enne Production Views filtrite (Filters), eesmärkide (Goals) ja tegevuste (Events) aktiivseks muutmist saad julgelt testida nende toimivust.

3 – Raw Data

Statistika, mida Sa ei puutu ning kuhu Sa ei lisa mitte ühtegi filtrit (Filters), eesmärki (Goals) ega tegevust (Events). See vaade toimib Sinu veebilehe andmete tagavara ehk backupina.

Pro tip 1:
Igale veebilehele, mis Su ettevõttel on, on mõistlik luua eraldiseisev allikas. Näiteks, kui Sul on e-pood, mis müüb kohvitopse ja teetasside müümiseks on Sul eraldiseisev veebileht, siis peaksid mõlemal lehel olema unikaalsed allikad (Properties) ja vaated (Views).

Pro tip 2:
Kui Sa haldad erinevate ettevõtete Google Analytics kontosid, siis loo igale ärile eraldiseisev konto. Selline kasutajate haldamine võimaldab Sul lihtsasti jagada omanikuõigusi ettevõttele.

Pro tip 3:
Kui Sul on ülesandeks luua enda ettevõttele Google Analytics konto, siis ole hea, ja registreeri see ettevõtte e-postiaadressiga. Kui Sa lood selle enda isikliku konto alt, siis tekib hiljem probleeme omanikuõiguse jaotamisega, eriti olukorras, kus Sa ei pruugi tulevikus ettevõttes töötada.

Põhiseaded (Basic Settings)

Bot Filtering

Bot Filtering aitab Sul oma Google Analytics andmetest välja filtreerida erinevad külastused ja tegevused veebilehelt, mis on tehtud tuntud bottide või scriptide poolt.

See muudab analüüsitavad andmed puhtamaks. NB! Küll aga ei ole soovitav seda teha Raw Data vaates, sest nagu eelnevalt mainitud, selles backup vaates peaks kõik andmed olema muutmata kujul.

Bot Filtering | Google Analytics

Ajatsoon ehk Timezone

Timezone lisamine on tähtis, sest selle alusel kuvatakse Sulle päevaliselt infot. Kui Su veebileht tegutseb Eestis ning Google Analytics ajatsoon on seadistatud Hawaii aja peale, siis kogu Sinu raporteerimine muutub ajaliselt kaootiliseks.

Ajatsoon ehk timezone | Google Analytics

Aktiveeri Site Search

Kui Su veebilehel on otsingufunktsioon, mis kasutab päringu parameetreid, siis on Sul võimalik saada ülevaade veebilehe otsingus otsitavate märksõnade kohta.

Site Search märksõnade statistika annab Sulle võimaluse kasutajakogemust paremaks muuta. See aitab Sul täpselt aru saada, mida inimesed Sinu veebilehelt soovivad.

Aktiveeri Search Site

Enne, kui Site Search funktsiooni sisse lülitame, on meil tarvis aru saada, kuidas meie otsingusüsteem toimib.

Selleks mine oma veebilehele ja kasuta otsingufunktsiooni. Otsingutulemuse saabudes jälgi oma URL-i.

s=facebook näitab ära, et kasutasin otsingut ning otsisin märksõna “facebook”. Siinkohal oli otsingu indikaatoriks “s”. Jäta see meelde – seda läheb järgnevate sammude juures tarvis.

Kui Sa kasutad täpsemat otsingut oma veebilehel, siis võib indikaatoriks muutuda “advs=search+term”. Sellisel juhul on indikaatoriks “advs”.

Kui mõlemad indikaatorid on Sinu veebilehel kasutuses, siis tuleb need mõlemad indikaatorid lisada päringu parameetri kasti.Site Search aktiveerimine toimub View Settings sektsiooni alt.

Google Analytics seadistamine

Vajuta Site search Tracking sisse ning lisa päringu parameetrina eelnevas näited kuvatud indikaator. Meie näites oli selleks “s”.

Site Search seadistamine Google Analyticsis

Pro tip:
Kui Sinu veebileht ei kasuta päringu parameetreid, siis lihtsaim viis otsingutulemuste info kogumiseks on oma otsimootor ümber seadistada. Kui seda teha ei saa, siis saab seda infot koguda filtrite või Google Tag Manageri kaudu.

Lisa filtreid

Filtrid aitavad eraldada statistikat, mida Sa oma vaatesse (View) lisada ei soovi. Kõige tihedamalt filtreeritakse välja just majasisest statistikat, mis sisaldab veebikülastusi oma töötajatelt.

Lihtsaim viis selle teostamiseks on seadistada filter, mis sisaldab teie kontori IP aadressi. Kui teil on mitu erinevat kontorit, siis saate mitme IP aadressi info eraldada veebilehe statistikast.

Lisa filtreid Google Analyticsis

Filtrina saab lisada ka näiteks veebiliiklust, mis sisaldab veebiliiklust mingilt konkreetselt domeenilt või alamdomeenilt.

Veebiarenduse puhul on tavaks lisada filter, mis ei arvestaks sisse arendajate poolt tehtud tegevusi. Näiteks, kui seadistatakse Google Analytics konversioone, mida mõõta soovitakse, siis filtrita ummistuks Google Analytics statistika ära. Lisades filtri, ei kajastata Google Analytics statistikas testitud konversioonide statistikat.

Eralda URL-päringute parameetrid

URL-päringute parameetrid näitavad, kust külastajad tulevad või annavad informatsiooni külastaja ostukorvi kohta. Tegemist on väga kasulike parameetrite.

Küll aga, võivad need lehepõhist statistikat segaseks ajada.

Google Analytics näitab iga unikaalset URL-i eraldiseisvalt – selleks, et neid omavahel eristada, on mõistlik URL-päringute parameetreid eraldada.

Pro tip:
UTM parameetrid eraldatakse automaatselt URL-idest. Eralda ainult unikaalsed parameetrid, nagu näiteks see, mis näites kuvatud.

Ülemise näite puhul peaksid URL-päringu parameetri väljale lisama järgneva väärtuse:

URL-päringute parameetrite eraldamine annab võimaluse oma lehepõhist statistikat puhastada.

Loo YouTube kasutaja vaade Google Analyticsis

Jah. Sul on võimalik Google Analyticsis luua YouTube kasutaja vaade.

Google Analyticsi kaudu on Sul võimalik:

  1. Jälgida YouTube kanalil toimuvat ning
  2. YouTube videote kirjelduses olevate linkidelt genereeritavat liiklust.

Esmalt, loo Admin keskkonnas enda YouTube kanali jaoks eraldiseisev vaade:

YouTube vaade Google Analytics

Nüüd loo filter, mis laseb läbi ainult YouTube liiklust.

Vajuta Admin vaates Filters nupule.
NB! Kontrolli üle, et lood selle filtri oma YouTube kanali vaatele, sest kui Sa selle filtri oma Raw Data vaatele lisad, siis on Su eelnevad andmed kõik kadunud.

1) Vajuta Add Filter
2) Nimeta oma filter
3) Filter Type alt vali Custom
4) Include
5) Hostname
6) Filter Pattern nimeta youtube
7) Vajuta Save

Teise võimalusena võid lisada Google Analytics Tracking ID YouTube kasutaja seadetes:

Settings => View Additional Features => Channel => Advanced

Rohkem infot YouTube ja Google Analytics seadistamise ning andmete analüüsimise kohta leiad SIIT.

Kopeeri olemasolevat vaadet ehk Copy View

Copy View funktsioon on suurepärane võimalus erinevate vaadete loomiseks. Eriti olukorras, kus Sa soovid mõne kindla vaate eesmärke (Goals), filtreid (Filters) või tegevusi (Events) kopeerida uuele vaatele.

Channel Settings

Channel Settings annab Sulle võimaluse seadistada erinevate kanalite grupeeringuid. Antud infot kuvatakse kanalite kategooriapõhistes raportites. Vajadus selle seadistuse järele on pigem väike, kuid mõne projekti puhul võib see olla õigustatud samm. Näiteks podcast või YouTube liikluse mõõtmisel.

Channel Grouping Settings Google Analytics

E-kaubanduse seadistamine ehk Ecommerce Settings

Ecommerce on mõistlik sisse lülitada juhul, kui teil on e-pood. Nii saate täieliku ülevaate e-poe tegemistest.

1) Tarvis on sisselülitada Ecommerce Settings

2) Kui Sinu e-pood kasutab kolmandate osapoolte (erineval domeenil asuvat) ostukorvisüsteemi või on tarvis jälgida erinevate domeenide vahelisi tehinguid, tuleb Sul seadistada cross-domain tracking. Kui ostukorv on e-poega samal domeenil, siis pole Sul vaja seda teha. Rohkem infot cross-domain-tracking kohta leiad SIIT.

3) E-kaubanduse info kogumiseks on Sul vaja lisada JavaScripti kood oma lehele, mis saadab Analyticsile infot tehingute ja tooteinfo kohta. Uuri selle kohta lähemalt SIIT.

Kokkuvõtteks

Google Analytics konto esmane seadistamine on vajalik, et saada esimesest päevast alates õiget statistikat, mida hiljem analüüsida saaksid.

Konto hierarhia tuleks ettevõtte tasandil kindlasti läbi mõelda.

Kui ettevõte tegeleb erinevates riikides, siis on mõistlik igale riigile luua eraldiseisev Property või View, vastavalt sellele, kuidas teie strateegia ette näeb.

Rohkem lugemist Google Analytics teemadel👇

  1. Google Analytics 4 – kuidas seda kasutada?
  2. Google Analytics 3 – kuidas seda kasutada?
  3. Kuidas lisada Google Analytics oma kodulehele?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga