Facebooki visuaalide mõõdud 2020

Facebooki-visuaalide-mõõdud-2020

Kust leida Facebooki visuaalide mõõdud 2020.aastal?

Sul on vaja luua Facebooki postituste ja reklaamide jaoks kujundusi, aga Sa pole salvestanud erinevate visuaalide mõõte?

Facebooki turunduse kohta võiks saada infot kiirelt ja mugavalt. Pole mõtet erinevate sotsiaalmeedia kanalite visuaalide mõõte pähe raiuda, kui on olemas blogipostitus, kus see info Sulle kättesaadav on.

Lõime “Facebooki visuaalide mõõdud 2020” blogipostituse, kust saad järjepidevalt kontrollida, mis mõõdus kujundusi Sa kujundaja käest tellima peaksid, et saada parim tulemus. Täiendame seda blogipostitust jooksvalt, et hoida Sind uuendustega kursis.

Facebooki visuaalide mõõdud 2020

  • Kaanefoto
  • Profiilipilt
  • Fotopostitused
  • Videopostitused
  • Live videod
  • Lingipostitused
  • Storyd
  • UUS! “Meie lugu” kaanefoto

Artikli lõpus räägime lisaks veel:

  • Facebooki 20% teksti reeglist

Artiklis toome välja kõikide Facebooki visuaalide mõõdud ja nipid, et saaksid võimalikult täpselt oma Facebooki lehe väljanägemist kujundada!

Miks peaksid muretsema Facebooki lehe visuaalide mõõtude pärast?

Klientide tähelepanu saamine on sotsiaalmeedias keeruline. Visuaalid mängivad tähelepanu võitmisel tähtsat rolli.

Tihti ei kasuta me postituste puhul kõiki sotsiaalmeedia platvormi poolt pakutavaid võimalusi ära.

Seetõttu ei saa tihti Facebooki postitused täielikku tähelepanu inimeste poolt. Mõtle kasvõi sellele, kuidas mobiiltelefonis kuvatakse Facebooki fotosid.

Mis Sa arvad, milline pilt jääb paremini mobiilis silma?

Kas vertikaalne või horisontaalne?

Eks ikka vertikaalne, sest see katab mobiilis suurema pinna ära. Mida suurem on pind, seda suurem on võimalus, et Sinu postitus või reklaam jääb inimestele paremini silma.

Kahjuks teevad tänase päevani paljud Facebooki lehed ikka vales mõõdus postitusi.

Miks on vaja hoida end järjepidevalt kursis visuaalide mõõtudega?

Enne, kui sa selle kujunduse Facebooki lehele üles laed, tuleb kindlaks teha, et Sa oled loonud kujunduse, mis ühtib Facebooki enda soovituslike kujunduste mõõtudega.

Sotsiaalmeedia platvormidel muutuvad kujunduste mõõdud üsna tihti. Näiteks Facebookil on erinevad nõudmised igale kujundusliigile:

  • Tasulise reklaami kujundustele
  • Profiilipiltidele
  • Kaanefotodele
  • Jagatud linkidele jpm.

Tellides kujundused majaväliselt teenusepakkujalt, on tähtis anda kujundajale edasi täpsed visuaalide mõõdud.

Siis oskab kujundaja arvestada üldise layoutiga, et luua Sinu eesmärgile vastav kujundus.

Seetõttu lõimegi endale ülevaatliku tabeli erinevatest Facebooki kujunduste mõõtudest, mida hea meelega Sinuga jagame.

Facebook uuendab end tihti. Enamus uuendustest tehakse Facebooki lehtedega seonduvalt. Need uuendused sisaldavad endas muudatusi kujunduste mõõtude, soovitusliku videopostituse resolutsiooni, maksimaalse üleslaetava faili muutustes jne.

Kas teadsid, et suurim lubatud videopostituse maht on 4GB, mida Facebooki saab üles laadida?

Või et viimased 2 aastat on Facebooki profiilipilt olnud RINGI-, mitte RUUDUKUJULINE?

On tähtis, et Sinu kujundused oleksid Facebookis õiges mõõdus, et Sinu brändist jääks esinduslik mulje. Inimene annab esmase hinnangu ettevõtte kohta visuaalselt.

Optimeeri oma Facebooki kaanefotod arvuti- ja mobiiliversioonile vastavalt

Oled tundnud seda frustratsiooni, kui arvutis näeb kaanefoto suurepärane välja, aga mobiilivaates kaob mingi osa kaanefotost täielikult ära?

See tuleneb sellest, et Su kaanefoto ei ole optimeeritud arvuti- ja mobiiliversioonile vastavaks.

Facebooki lehe kaanefoto mõõt on 820x360px.
Facebooki lehe kaanefoto – 820x360px.

Kaanefotod arvutis vs mobiilis

Teadmata, millised peaksid olema Facebooki kaanefoto mõõdud, et need kuvaks end õigesti nii mobiili- kui ka arvutiversioonis, teeb Sinu elu keeruliseks.

Facebooki kaanefotot disainides tuleb arvestada n-ö turvaaladega, mis muudavad Facebooki kaanefoto kõikides seadmetes perfektseks.

Facebook ei “painuta” Sinu kujundust vastavalt erinevatele seadmetele ise paika. Facebook vähendab foto mõõte automaatselt. See võib tähendada seda, et Sinu poolt loodud kujunduse mõõdud muudetakse jõuga Facebooki poolt ära, kui Sa ei loo kujundusi vastavalt nõuetele.

Facebooki kaanefoto kujundust vähendatakse mobiiliekraani külgedest, samas kuvatakse rohkem kujunduse ülemist ja alumist osa 24 piksli võrra rohkem kui arvutiekraanil.

Arvutiekraanil kuvatakse kaanefotot laiemalt, kuid samas lõigates ära ülemine ja alumine osa.

Kasutades üleval välja toodud juhendit Facebooki kaanefoto disainimisel ja hoides kinni turvaaladest, tagab Sulle teadmise, et selleks ajaks kui on aeg kaanefoto üles laadida, on kõik kriitilised disainielemendid igas seadmes korrektselt nähtavad.

Facebooki lehe profiilipilt

Sinu Facebooki lehe profiilipilti kuvatakse 170×170 mõõdus arvutiekraanil, 128×128 mõõdus mobiiliekraanil ja 36×36 mõõdus enamustes nuputelefonides.

Soovitame üles laadida suurema pildi kui 170×170 pikslit. Proovi näiteks 400×400 ruudukujulist pilti, mis peaks kõikidel sotsiaalmeedia platvormidel toimima.

Pea meeles, et Facebookis muudetakse Sinu lehe profiilipilt ringikujuliseks. Seega tuleb Sul taaskord arvestada n-ö turvaaladega, et ringikujulises kujunduses mõni disainilement kaduma ei läheks.

Facebooki lehe profiilipilt
Facebooki profiilifoto puhul soovitame 400×400 suuruses foto üles laadida. Pea meeles, et profiilifoto ilmub lehele ringikujulisena.

Profiilipilt logona

Kui sinu profiilipildiks on logo või tekst, siis on soovituslik kasutada PNG faili. JPG fail võib jääda karedaks ehk teisisõnu ei näe see kvaliteetne ja professionaalne välja.

Facebooki fotopostituste mõõdud

Facebooki fotopostituste puhul ei ole kindlat suurust, mille järgi peaksid alati toimima. See tähendab seda, et fotopostituste osas saad olla paindlik.

Kui soovid fotopostitusi kasutada erinevates sotsiaalmeedia platvormides, siis soovitame kasutada 1200×1200 suurust. Ka 1080×1080 toimib.

Fotopostituste puhul on võimalik postitada nii horisontaalseid kui ka vertikaalseid pilte.

Meie soovitus on kasutada vertikaalseid kujundusi. Põhjus peitub inimeste sotsiaalmeedia platvormide kasutusharjumustes.

Paljud kasutavad mobiiltelefone sotsiaalmeedias surfamiseks. Et Sinu postitus sellel väikesel ekraanil paremini silma paistaks, pead looma vertikaalseid fotopostitusi, et postitus inimestele võimalikult hästi silma jääks.

Vertikaalse pildi soovituslik ekraani kuvasuhe on 4:5. Soovituslik on kasutada suurust 1200×1500 pikslit.

Hea teada! Instagrami puhul on näiteks soovituslik 1080×1350 pikslit.

Facebooki videopostituste mõõdud

Facebooki videopostituste loomiseks on erinevaid võimalusi. Kasutada saab horisontaalseid, vertikaalseid ja ruudukujulisi videopostituste mõõte.

Videopostituste loomisel ei pea lähtuma ühest kindlast mõõdust, v.a videoreklaamide puhul.

Videopostituste erinevad nõuded:

  • Soovituslik videopostituse mõõt on 1280×720 pikslit landscape’is ja 720×1280 portrees
  • Miinimum laius videopostituse loomisel on 600 pikslit nii landscape’is kui ka portree vormis
  • Landscape videopostituse külgede suhe on 16:9
  • Portree videopostituse külgede suhe on 9:16
  • Parim mobiilile loodud postitus on soovituslik renderdada nii landscape’i kui portree puhul 2:3 külgede suhe
  • Maksimum videofaili suurus, mida Facebooki saab üles laadida on 4GB
  • Soovituslikud videoformaadid Facebookis postitamiseks on .MP4 ja .MOV failid
  • Videote maksimum pikkus on 120 minutit
  • Videote suurim lubatud kaadrisagedus on 30fps.

Facebook 360 video

360 videod annavad Facebooki kasutajatele 360 kraadi raadiuses võimaluse ise sobiv nurk valida:

  • Kasutades arvuti veebilehitsejas selleks kursorit
  • Või mobiiltelefonis näpuga puudutades või mobiiltelefoni keerates nurka muuta.

Facebook 360 video nõuded:

  • Maksimum mõõt on 4096×2048 pikslit
  • Miinimum laius on 600 pikslit
  • Facebook 360 külgede suhe on 2:1
  • Maksimum faili suurus on 1,75GB
  • Soovituslik videoformaat on .MP4
  • Video pikkus peab olema vähem kui 40 minutit
  • Video suurim lubatud kaadrisagedus on 60fps.

Facebook Live

Kuidas teha Facebook Live horisontaalselt?

Live on võimalik teha nii horisontaalselt kui ka vertikaalselt. Küllap oled täheldanud, et enamus laivid on kõik vertikaalsed. Nüüd on võimalus teha laive ka horisontaalselt.

Selleks tuleb Sul muuta natuke seadeid, enne kui vajutad “Go Live”. Kui oled juba laivis, siis laivi ajal Sul seda enam võimalik muuta pole.

Õpetust vaata SIIN.

Facebooki lingipostituse kujunduse mõõdud

Lingijagamiste puhul tuleb kasutada pilte, mille mõõt on vähemalt 1200×630 pikslit, et pildid oleksid kõrgkvaliteetsed ka kõrge resolutsiooniga seadmetes.

Hea teada! Facebooki lingijagamise pildi suurus 1200×630 pikslit sobib ühtlasi ka Twitterile ja LinkedIn’ile.

Minimaalne pildi mõõt lingijagamise puhul on 200×200 pikslit.

Lingijagamise pilt/kujunduse suurus ei tohi ületada 8MB.

Rohkem infot selle kohta leiad SIIT.

Kas Facebooki lingipostituse eelvaade ei muutu?

Selleks tuleb Sul lasta Facebookil uuendada lingi eelvaadet. Seda saad teha SIIN.

Sisesta oma lingi URL ja vajuta nupule “Debug”

Kui eelvaade ei ole muutunud, vajuta nupule “Scrape Again”

Facebooki Storyde piltide mõõdud

Facebooki Story pildid katavad kasutaja mobiiliekraani täielikult.

Selleks, et lisada kiirelt fotosid või videoid Facebooki Storydena, hoia lihtsalt oma telefoni verkitaalselt samal ajal kui pildistad või filmid. Siis ei ole Sul vaja muretseda ka erinevate suuruste pärast, sest Facebooki äpi kaudu filmides või pildistades on lõpptulemus sobiv.

Kui soovid luua graafikuid või eraldiseisvaid kujundusi, siis on mõistlik kasutada 9:16 külgede suhtega kujundusi. 1080×1920 pikslit on kindel valik Facebooki Story kujunduse loomisel.

Hea teada! Samad tingimused kehtivad ka Instagram Storyde puhul!

Facebooki „Meie lugu“ kaanefoto

Facebooki lehtedel on võimalik lisada oma ettevõtet tutvustava teksti juurde pilt.

“Meie loo” puhul on tegemist kõige raskema kujundusega Facebooki platvormil, sest nagu iga disainiga Facebookis, kuvatakse neid erinevalt nii mobiili- kui arvutiekraanil.

“Meie lool” on lisaks eelvaade ning erinevates seadmetes kuvatakse seda erinevalt.

  • Arvutiekraanil sobilik mõõt on 1200×445 pikslit
  • Mobiiliekraanil sobilik mõõt on 1200×672 pikslit
  • Mõlema seadme eelvaate sobilik mõõt on 1200×348

Facebooki grupi kaanefoto

Esmalt, murrame müüdi, et Facebooki grupi kaanefoto on samas mõõdus, mis Facebooki lehe kaanefoto. Tuletame meelde, et Facebooki lehe kaanefoto mõõt on 820x360px.

Facebooki grupi kaanefoto mõõt on 1640x859px.

Facebooki grupi kaanefoto puhul tuleb ühtlasi arvestada asjaoluga, et mobiili- ja arvutiekraanidel kuvatakse neid erinevas mõõdus:

  • Mobiilis – 1640×859 px
  • Arvutis – 1640×662 px

Kuigi laius on sama, siis on kõrgused erinevad. Arvestada tuleb sellega, et vajalik info mahuks 1640×662 px mõõdu sisse ära.

Facebooki 20% teksti reegel

Mis on 20% reegel?

Facebook on muutnud oma 20% reeglit, mis ütles, et ühelgi reklaamil ei tohiks olla tekstiga kaetud rohkem kui 20% kujunduse pinnast.

Facebook ei eemalda enam neid reklaame, mis selle reegliga ei ühildu. Teisisõnu, kui Sinu reklaamil on üle 20% teksti, siis maksad Sa selle reklaami näitamise eest ka kõrgemat. Kui teksti on vähem kui 20%, maksad Sa reklaamimise eest õiglast hinda.

Võime järeldada siit seda, et Facebook prioritiseerib kujundusi, millel on vähem tekste.

Facebook kategoriseerib reklaame järgnevalt:

  • OK – Sinu reklaam jookseb normaalselt
  • Low – Sinu reklaami ulatus võib olla tsipa väiksem
  • Medium – Sinu reklaami ulatus võib olla palju väiksem
  • High – Sinu reklaam ei pruugi joosta.
4 kategooriat, kuidas Facebook Sinu reklaame hinnata võib.

Kui soovid oma reklaamidele teksti lisada, kuid ei soovi, et see ületaks 20% reeglit, siis kasuta seda Facebooki tööriista SIIN.

Kokkuvõte

Nagu näha, siis tuleb Facebooki lehe kujundamisel võtta arvesse omajagu palju erinevaid nüansse.

Selleks, et saaksime Sinu elu lihtsamaks teha, uuendame seda artiklit aja jooksul. Kui miskit muutub Facebooki visuaalide osas, saad Sa sellest esimesena teada.

Nüüd aga õpitud teadmisi omandama ja anna enda Facebooki lehele üks äge välimus!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga