Facebook Pixel – mis see on ja kuidas töötab?

facebook pixel

Mäletad seda ühte SUPER odavat ja laheda disainiga veinipudeliavajat, mida Sa Facebookis nägid ning mille reklaamile klikkisid? Kodukale minnes lisasid toote endale isegi ostukorvi, kuid siis selgus aga, et selle saatmine Hiinast on 4 korda kallim kui toode ise ning nii jäi ost tegemata. Nüüd aga näed seda reklaami iga päev, iga tund ja igas kanalis ning reklaam justkui ei jätagi Sind rahule. See on vaid üks näide sellest, kuidas Facebook Pixel töötab.

Mis see Facebook Pixel siis ikkagi on?

Kõige lihtsamate sõnadega öeldult on Facebook Pixel üks kasulik vahelüli Sinu Facebooki reklaamide ja kodulehe vahel. Pixel luuakse esmalt Facebooki reklaamihalduris ning paigaldatakse seejärel koodijupina kodulehele. Kui koodijupp on õigesti paigaldatud, annab see palju kasulikku informatsiooni Sinu kodulehe külastajate kohta – Sinul tuleb vaid see info enda jaoks tööle panna.

Mis võimalusi Facebook Pixel pakub?

Tänu Facebook Pixlile saad enda Facebooki reklaamidelt tagasisidet kodulehel toimunud tegevuste kohta. Mari klikkis Facebookis ringi surfates Sinu reklaamile, vaatas kodulehel ringi ning lisas isegi toote ostukorvi, kuid jäi hoopis sarja vaatama ning enda ostu lõpuni ei viinud.

Mart aga vaatas tänu Facebookis nähtud reklaamile läbi pea kõik Sinu e-poes pakutavad tooted ning viis ostu ka lõpuni. Mõlema kliendi kohta on Sul nüüd tänu Pixlile uute reklaamide tegemiseks info salvestatud ning olemas andmed kliendiprofiili kirjeldamiseks.

Mis info Sa Mari ja Marti kohta tänu Facebook Pixlile kirja said?

  • mis vanuses ja soost kliendid olid ning kus nad geograafiliselt asusid,
  • mis seadmelt nad enda kodulehe külastuse sooritasid,
  • mis toodete alalehti nad vaatasid,
  • mis tooteid nad endale ostukorvi lisasid,
  • mis tooteid nad enda ostukorvist eemaldasid,
  • mis tooted nad ära ostsid ja veel palju muud.

Mida selle infoga edasi teha ning kuidas endale kasumiks muuta?

Tänu Facebook Pixlile on võimalik kodulehel kogutud statistika põhjal luua erinevaid ostusihtgruppe ning näidata just neile sobivaid reklaame. Näiteks saad suunata reklaame inimestele, kes:

  • on külastanud Sinu kodulehte,
  • on enda kliendiprofiililt sarnased Mari või Martiga ning võiks seega Sinu lõppkliendiks sobida,
  • on külastanud mingi konkreetse toote alalehte, mida Sul oleks vaja parasjagu laost välja müüa.

Mida nende sihtgruppidega siis peale hakata?

Üheks võimaluseks on kasutada retargeting kampaaniate strateegiat. Tänu Pixlile on Sul kogunenud juba mingi hulk ’poolsooje’ inimesi, kes Sinu toote vastu küll huvi tundsid ning kulutasid isegi enda aega, et kodulehte külastada, kuid ostu siiski ei teinud.

Nüüd on Sul võimalus teha just neile sihitud reklaame. Näiteks saad pakkuda inimestele, kes lisasid toote ostukorvi unikaalset sooduskoodi, et innustada neid ostu lõpuni viima.

Teine võimalus on aga luua enda keskmise ostupersooni põhjal sarnastest inimestest koosnevaid sihtgruppe, et enda kliendibaasi laiendada. Sellise sihtgrupi loomisega, mis sarnaneb juba olemasolevate klientidega, saad jõuda uue potentsiaalse kliendini odavamalt ja kiiremalt.

Miks siis ikkagi Facebook Pixel kasutusele võtta?

Nagu juba eelnevalt sai välja toodud, siis Facebook Pixel annab Sulle võimaluse liikuda otsemat teed mööda enda potentsiaalsete klientideni selle asemel, et näidata reklaame tervele Eestile ja loota, et ‘mõni ikka näkkab’.

Eelnevalt välja toodud funktsionaalsused keskendusid peamiselt e-poodidega ettevõtete võimalustele. Vastavalt Sinu ettevõtte eripäradele saab Facebook Pixliga aga jälgida näiteks ka:

  • registreerumisvormide täitmist ja lõpuni viimist,
  • annetuste tegemist,
  • broneerimissüsteemi kaudu tehtud külastuste broneeringuid ja palju muud.

Kuidas ma Facebook Pixli endale saan?

Toome siinkohal välja peamised sammud, mida Facebook Pixli lisamiseks kodulehele tegema peab. Kui aga selle teekonna lõpuks ette võtad, pakub Facebook igaks sammuks täpsustavaid juhendeid ning lisainfot, mis aitavad paremini orienteeruda.

  1. Paljudel juhtudel peab teekonda Facebook Pixli suunas alustama sellest, et looma endale Facebook Business Manager ning Facebook Ads Manager kontod ja need soovitud Facebooki lehega ära siduma. Mõlemad keskkonnad pakuvad Sulle enda lehe haldamiseks oluliselt rohkem võimalusi kui Facebooki lehel tavahaldurina ‘boost’ nupu vajutamine ja reklaamistatistika kogumine.
  2. Järgmise sammuna tuleb Events Manageris luua Pixel ning mõistlik oleks sellele anda ka soovitud ettevõttega kergesti seostatav ja loogiline nimi.
  3. Nüüd on vaja Pixel kuidagi kodulehele saada. Selleks on Sul laias laastus sellised võimalused:
    • Lisada Sulle väljastatud koodiriba manuaalselt õigesse kohta kodulehe koodis. VÕI saata hoopis juhised kohe arendajale, kes saab koodi vähese vaevaga kodulehele lisatud.
    • Kasutada mõnda pluginat, mis sobib Sinu veebilehega – nii ei pea Sa ise kodulehe koodis õiget kohta otsima. Näiteks on WordPress kodulehtede puhul üheks tuntuimaks abi-pluginaks Pixel Caffeine.
    • Lisada kood läbi Google Tag Manageri.
  4. Loo enda pixlile erinevad tegevused, mida kodulehel jälgima hakkad. E-poega kodulehel on need näiteks ostud, toote ostukorvi lisamised, toote lisainfo vaatamised jne. Kõik selleks vajaliku leiad enda Pixli ja Event setup tool’i juurest.
  5. Pixli loomise protsessi lõpus kontrolli ka Test Events tool’i abil, kas kõik toimib nii nagu vaja. Facebook pakub Sulle vajalikku tagasisidet ning aitab pakkuda lahendusi probleemide lahendamiseks.

Samme selleks, et lisada enda kodulehele edukalt toimiv Facebook Pixel ning kindlustada, et see töötaks ka vastavalt Sinu vajadustele, on üsna mitu. Mitmete sammude juures on abi heast arendajast, kes koodi õigesse kohta lisab ning aitab kontrollida, et kõik toimiks.

Kui soovid saada aru, kuidas kasutada Facebook Pixlit ära vastavalt just Sinu ettevõtte vajadustele, siis võta meiega ühendust ning anname Sinu küsimustele vastused!

Blogipostituse kirjutas Katrina Ojavee.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga