Facebook Business Manager – mis see on ja kuidas seda kasutada?

Mis on Facebook Business Manager?

Facebook Business Manager on professionaalne Facebooki reklaamikeskkond, kuhu koondada enda Facebooki lehed, reklaamikontod, Facebook Pixelid ning muud tööriistad. Lisaks põhjalikumale ülevaatele Sinu lehtedel ja reklaamikontodel toimuvale statistikale pakub Business Manager paremat võimalust kõiki enda tööriistu, töötajaid ja nende ligipääse hallata.

Miks võtta Facebook Business Manager kasutusele?

Facebook Business Manageri eelised tulevad eelkõige käiku siis, kui:

  • Sul on vaja toimetada mitmete eri reklaamikontodega;
  • Sa oled turundusinimene ja Sul on vaja hallata erinevate kliendite Business Manager’e;
  • Sul on vaja hallata erinevate ettevõtete või frantsiiside Facebooki lehekülgi ja muid turundustööriistu;
  • Sul on vaja hallata hulka eri inimesi ning jagada välja erinevaid ligipääse ning ligipääsude astmeid;
  • Sa soovid saada enda tegemiste kohta võimalikult põhjalikku ja sisulist ülevaadet nii reklaamihalduri analüüside kui Facebooki lehe edukuse osas.

Kui üks eelnevatest punktidest vastas Sulle, siis soovitan Sul kindlasti Facebook Business Manager kasutusele võtta. Siin on Sul täielik kontroll kõikide enda turundustööriistade üle ning saad tööriista kaupa kontrollida, kas ja kes ligipääse omavad. Samuti on Facebook Business Manager lihtsalt üks äärmiselt nutikas keskkond – siin on Sul kõik vajalik ühes kohas ning saad hoida enda töö ning erakontod omavahel lahus.

Kuidas Facebook Business Manager seadistada?

Mine leheküljele www.business.facebook.com ning vajuta nurgast „CREATE ACCOUNT“.

Siit ootab Sind ees veidi väljade täitmist. Soovitame soojalt kohe algusest peale luua Business Manager ning ka kõik seal sees olevad tööriistad võimalikult korrektsete nimedega – nii on kõigil osapooltel hea ülevaade, millega tegu ning lihtsam toimetada.

Business Manager kaudu Facebooki lehe loomine

Mine Business Settings ning vali vasakpoolsest rippmenüüst „Pages“.

  • Kui soovid luua uue Facebooki lehe nullist vali kolmas variant „Create a new page“.
  • Kui Sa oled varasemalt juba loonud Facebooki lehe enda erakontoga või lõi selle keegi teine, olgu selleks sõber või hoopis endine turunduse koostööpartner, siis variandi „Add a page“ abil on võimalik taotleda selle lehe endale saamist.
  • Kui Sa oled aga turundaja, kes soovib saada ligipääsu enda kliendi Facebooki lehele, siis on õigeks valikuks „Request Access to a Page“.  

Täiesti uue lehe loomiseks on vaja läbi käia mõningaid samme:

  • Määrata ettevõtte tegutsemisvaldkond;
  • Määrata Facebooki lehe nimi;
  • Lehe valmides ootab ees lehe põhjalikum kujundamine ning infoväljade täitmine – siin ei pea sa kõike tegema ära korraga. Siiski soovitame teha lehe kohe algusest peale korraliku!

Business Manager kaudu Ads Manageri loomine

Vali Business Settings ning „Create a new ad account“.

Nagu ka Facebooki lehe loomise puhul on siin variantideks taotleda ligipääsu enda kliendi või koostööpartneri reklaamihaldurile või juba olemasolevale reklaamikontole, mida soovid enda Business Manageri omandisse.

Konto sidumine krediitkaardiga

Avades reklaamikonto vali vasakpoolsest rippmenüüst „Billing“ ning seejärel ülemiselt realt „Payment settings“.

Seejärel vali „Add Payment Method“ ning lisa endale sobivaima makseviisi info.

Arvete vaatamine ja allalaadimine

Selleks, et laadida alla reklaamieelarvele kulunud arveid mine taas reklaamihaldurist „Billing“.

Siia tekib list Sinu maksevahendilt maha arvestatud arvetest. Paremalt kalendrimenüüst on võimalik valida soovitud ajavahemik ning tulbast „Action“ arved pdf-failidena alla laadida.

Business Manager kontole ligipääsude jagamine

Users ehk eri liiki ligipääsud

People

Selleks, et lisada inimesi enda Business Manageri vali Business Settings alt vasakust menüüst „Users“ -> „People“ -> „Add“.

Järgmisena palutakse Sul sisestada soovitud inimese meiliaadress ning valida ligipääsu aste. Enim kasutatud on neist „Emplyee acess“ ning „ Admin Access“.

Seejärel on Sul võimalik tööriistade kaupa valida, mis lehtedele, reklaamikontodele jne Sa antud inimesele ligipääsu soovid anda.

Partners – koostööpartnerile ligipääsu jagamine ehk Agency ligipääs

Selleks, et lisada partner enda Business Manageri vali Business Settings alt vasakust menüüst „Users“ -> „Partners -> „Add“. Partneri lisamiseks on Sul samuti vaja teada nende Business ID-d. Selle leiab partner enda Business Managerist minnes Business Setting -> Business info. 

Business Manager alamenüüde kasutamine ja selgitus.

Vaatame kiire pilguga üle ka Business Setting vasakpoolse menüüploki, kuhu on koondatud kõik Sinu Business Manageri tööriistad.

  • Users – siit plokist saad hallata kõiki enda ligipääse ning konkreetse liikme kaupa kontrollida, mis ja missugused ligipääsud neile jagatud on.
  • Accounts – siit plokist leiad kõik enda peamised tööriistad nagu Facebooki lehed ja reklaamikontod.
  • Data Sources  – siit plokist leiad kõik tööriistad, mis on kasutusel andmete kogumiseks või haldamiseks. Näiteks saad siit luua ja hallata Facebook Pixel’eid, Facebook Shop tootekatalooge, kodulehel toimuvate tegevuste jälgimiseks loodud Custom Conversione jne. Samuti saad siit hallata nende tööriistade ligipääse.

Facebook Business Manager alamenüüd ehk Business Tools. Mis need on?

Business Settings punktikestega tähise alt leiad kõik muud Business Manageriga kaasnevad tööriistad. Vaatame siit põgusalt üle mõned enim kasutatud tööriistad.

  • Ads Manager  ehk reklaamihaldur – keskkond, kus luua ja hallata enda tasulisi reklaame. Samuti pakub Ads Manager palju erinevat statistikat ja analüüsivõimalusi.
  • Events Manager – koht, kus hallata enda Facebook Pixel’eid ning kodulehel toimuvaid tegevusi. Siin saad luua ja kontrollida lisaks ka Facebook Pixel Events’e ning Custom Conversion’eid.
  • Audiences – koht, kus saad luua erinevaid sihtrühmasid enda reklaamide paremaks sihtimiseks. Erinevaid audience saad luua nii Facebook Pixel’i abil kodulehelt kogutud info põhjal kui ka Facebooki lehe sisu tarbijate käitumise põhjal ning palju muud.
  • Commerce Manager – koht, kus saad hallata enda Facebooki poe sektsiooniga seonduvat. Siin saad muuta ja seadistada enda tootekatalooge, Facebooki poe välimust jne.

Kokkuvõtteks

Facebook Business Manager on mahukas tööriist, kus on, mida avastada. Kindlasti võtab siin keskkonnas sujuvalt orienteeruma õppimine veidi aega ning erinevaid alamenüüsid ja tööriistu võib esmapilgul tunduda väga palju. Küll aga on Facebook Business Manager äärmiselt kasulik keskkond, mis kõik vajalikud tööriistad mugavalt ühte kohta kokku koondab.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga